8-as kamaszok

Székelyhidi Ágnes | 2007. November 23.

A számmisztika szerint mindenki 8-as, aki 8-án, 17-én vagy 26-án született.





Jellemzői: A 8-as kamaszok energikusak, kihíváskeresők és gyakran provokálóak. Ez utóbbi egyre több konfliktust okozhat, ami őket kevéssé izgatja. Szinte keresik az összeütközés lehetőségét, mert újból és újból össze kell mérniük „erejüket” másokkal. A jobbik eset, ha a tanulásban versengenek, de minden másban is szinte állandóan rivalizálnak. Erre azért van szükségük, mert az ő belső mozgatóerejük a kihívásoktól, a versenyhelyzettől megsokszorozódik. Ez a fajta viselkedés egy békés, félénk szülőpárnak ijesztő, sőt kétségbeejtő lehet, de ha megismerik gyermekük ezen belső motivációját, megérthetik, hogy ez nem baj. Természetesen meg kell tanítani a kamasz gyermeknek, hogy lehetséges az érdekeit érvényesíteni harcok nélkül is! Idővel – különösen, ha szerelmes lesz – rájön, hogy az érzékenyebb emberek kedvéért lehet kevesebb vitával is izgalmassá tenni az életet.

A kalandvágy, az izgalmak keresése szorosan hozzátartozik a 8-as kamasz létéhez. Akár veszélyes helyzetekbe is belemehet, de szerencsére őt kemény fából faragták, ezért addig küzd, míg győztesen kerül ki belőlük.
A benne „tomboló” mérhetetlen energiákat fontos levezetnie. Természetesen építő, és nem romboló jelleggel! Ezért szóba jöhet a sport és bármilyen testmozgás. A sportból fegyelmet, sőt önfegyelmet tanulhat, továbbá a „játékszabályok” betartásának fontosságát. Amennyiben csapatban játszik, úgy a másokra odafigyelést és az összefogást is gyorsan elsajátíthatja. Így a sportolással nemcsak két, de több legyet is üthet egy csapásra!





Ami a fiúkra jellemző:
A 8-as kamasz fiúk korán érnek férfivá. Sürgetik is az időt, mert a gyermekléttel járó kiszolgáltatottságot és alárendeltséget nehezen viselik. Ezért önállósodásukat fiatalon elkezdik. Ez arra is jó, hogy a szüleik időben hozzászokjanak ehhez. Természetesen hangsúlyozni kell, hogy a megelőlegezett bizalom hatalmas kincs, és élni lehet, de visszaélni tilos vele. Sőt, a 8-as kamasz fiú értésére kell azt is adni, hogy szerzett jogait el is veszítheti. Bizonyos szigorra szükség van, mert a 8-as fiú a gyengeség megneszelésekor azonnal „nyeregben érzi” magát.

A tanulás csak akkor érdekli, ha kihívást lát benne, ha lehet és érdemes versengeni. Neki jót tesz az összehasonlítás. Őt nem zavarja, ha testvéreihez vagy osztálytársaihoz viszonyítják a teljesítményét. Sőt, eredményes motiváció is lehet ez!

Fizikai ereje és agresszivitása megijeszthet félénkebb, gátlásosabb embereket. Épp ezért fontos „tükröt” tartani elé, és az önmegismerés felé terelgetni. Ugyanis nincs tisztában azzal, hogy milyen erős fizikailag és lelkileg is. Számára természetes az az „energiabomba”, amelyet születésétől hordoz. Őt nem zavarja, hogy ez fenyegető és félelmet keltő is tud lenni.

Ami a lányokra jellemző: A 8-as kamasz lányok is erősek fizikailag és lelkileg egyaránt. Általában izmosak, nagy termetűek. Lelkileg is ellenállóak, vagyis nem lehet őket megfélemlíteni vagy megfenyegetni. Mivel erotikus a kisugárzásuk, érdemes minél előbb felvilágosítani őket a kihívó viselkedés veszélyeiről. Nem érdemes „hegyi beszédet” tartani, inkább egy hasonló témájú film megnézése után beszélgetni kell a témáról. Itt már nem a szexuális felvilágosítás a feladat –hisz azon már rég túl vannak –, hanem a férfi és nő közötti macska-egér játékról, mint tudattalan üzenetek értelmezése, és a jelküldések módjairól kell társalogni. Mindezt nem kioktató jelleggel, hanem könnyedén és élvezetes stílusban. Máskülönben nem fogadják be az információkat.

A 8-as lányokat nem lehet rövid „pórázon” tartani, de meg kell próbálni kontrollálni, merre járnak, kikkel találkoznak. Beszámoltatás nélkül meséltethetünk is a napjáról. Telitalálat az a kérdés: „Milyen napod volt, hogy telt a napod?”

Exit mobile version