Csöndes, hangulatos utca a budai Vár oldalában. Itt van a Dosszié irodája, egy környezetbesimuló modern házban. A berendezés egyszerű és ízléses, a hatalmas nyitott terasz pazar. Ide ülünk ki, az elmaradhatatlan kávéval. Kezdem összerakosgatni a számomra meglepő dolgok építőkockáit. Egy: most látom először farmerben, kihajtott nyakú ingben.
Kettő: szivarra gyújt, nemrég hozta Kubából. Hátradől a székén, lassan, élvezettel eregeti a füstöt. A hamutál régimódi, finoman elkülönül az evilági környezettől. A kávéscsésze porcelán, és nagyanyáink korát idézi kecses hajlatával.
– Az irodája pont olyan, amilyen elvárható egy médiasztártól, aki az egész világgal kommunikál. A tárgyak azonban másról is árulkodnak.
– Furcsa most farmerben látnom, mert a képernyőn mindig jól öltözött. Öltöny, nyakkendő. Soha egy pulóver.
– Néha engem is elborzaszt, hogy milyen dolgokat gondolnak rólunk például az amerikai átlagemberek.
– Amikor fölveszem a kapcsolatot valakivel, bárhol a világon, a tárgyalás első stádiuma mindig arról szól, hogy eloszlassam ezeket a tévhiteket. Ami odáig fajul, hogy nekem szebb levélpapíron kell írnom, mintha a legnagyobb amerikai tévétársaságtól küldenének levelet. Egyik munkatársam, Fruzsina Amerikában nőtt fel, akcentus nélkül beszéli az amerikai angolt, és ettől egyből megváltozik a marketingfőnökök véleménye rólunk. Azon nem lepődnek meg, hogy valaki Párizsból telefonál tökéletes kiejtéssel, de Budapestről? Apróság, de utána másként állnak hozzám. Majd ezt követően, amikor belépek New Yorkban a nyolcvanemeletes épület egyik padlószőnyeges, légkondicionált irodájába, úgy kell kinéznem, mintha a Wall Streetről mentem volna hozzájuk. Az ilyen külsőségeknek – jóllehet magam sem értek egyet velük – fontos a szerepük.