„Igyekszem tartani az iramot”

nlc | 2005. Augusztus 29.
– Pénztárcafüggõ, hogy mikor, milyen márkát és terméket választok – mondja Kulik Judit utazási referens. Amíg nem volt saját keresetem, a piacokon is szétnéztem, de hamar rájöttem, hogy nem éri meg ott vásárolni.










A hét témája a Nők Lapjában:
Vásárolj! – Megmondom ki vagy!


Hevenyészett nőklapjás vásárlókutató szondánk szerint van a „megélhetési”, a „zsigeri” és a „tudatos” vásárló. Az első típus az akciók biztos törzsközönsége – elsődleges igazodási pontja az árcédula. A második fajtát olthatatlan birtoklási és megújulási szenvedély sodorja a plázák környékére: vásárol, ha boldog, ha boldogtalan, ha unatkozik, ha elfoglalt. Aztán van a Tudatos Vásárló, aki maga uralja a vásárlásait, ráadásul még különleges, az árcédulán messze túlmutató szempontokat is mérlegel. Végül van a vásárlók nagy-nagy tömege, akiben van ebből is, abból is, meg amabból is egy kicsi.


Az összeállítást készítették:
Mihalicz Csilla
Kégl Ágnes, Krajcsó Linda, Wlcsek Anna

Kapcsolódó cikkek:
• Trendek, divatok »

• Egyszerűen különlegeset »

• Úgy öltözködöm, ahogy jólesik»
 

– Mert ugyan spórolok egy olcsóbb ruhán, de kétszer annyit kell költenem, ha idő előtt szétmegy. Ráadásul sosem fog úgy kinézni, mint egy igényesen elkészített, drágább darab. Ezért inkább megvárom, míg a márkás, jobb minőségű termékeket akciósan kínálják. Ez vonatkozik nemcsak a ruházati, hanem a kozmetikai és elektronikai termékekre is. A telefonomat évente egyszer cserélem, egyrészt, mert elhasználódik a szerkezet, másrészt, mert igyekszem tartani az iramot a technikai fejlődéssel.

Rendszeresen figyelem a leértékeléseket, és ha betérek egy nagyobb bevásárlóközpontba, mindig végigjárom a kedvenc üzleteim aktuális akcióit. Szeretem a nagyobb centereket, mert minden egy helyen van, gyorsan, kényelmesen lehet vásárolni, nézelődni, van mód mérlegelni két hasonló üzlet kínálata között. Egyszer-kétszer már előfordult velem, hogy egy leértékelt ruhadarabot próbálgatás nélkül vettem meg. Ha otthon kiderült, hogy mégsem jó a méret, nem mindig vittem vissza. Pár száz forintért nincs sok kedvem visszamenni, ráadásul én döntöttem úgy, hogy nem próbálom fel az üzletben.

Az egyetlen termékkör, amelyben nem csak a márka fontos, az az élelmiszer. Kedvelem az egészséges táplálkozással kapcsolatos termékeket, a biosütit, a rozskenyeret, gyakran szedek vitaminokat és étrend-kiegészítőket, de ha laposabb a pénztárcám, nyugodt szívvel vásárolom akár azokat a bizonyos „gazdaságos” termékeket is. Ilyenkor nem számít a csomagolás, sem küllemre, sem környezetvédelmi szempontból. Csak azért nem veszek meg valamit, mert annak újrahasznosítható a csomagolása – viszont a háztartási szemetet a közeli hulladékgyűjtő szigetre viszem, és szétválogatom.
Szeretek vásárolgatni, gyakran jobb kedvre is derülök tőle. Nem határozok meg limitet magamnak előre, de sosem költök annyit, hogy a szükséges dolgokra ne maradjon.

A témához kapcsolódó írásokat a Nők Lapja augusztus 31-én megjelenő 35-ös számában olvashatsz!
Exit mobile version