Vezérigazgató dolce-vita robogóval

nlc | 2005. Október 10.
A közlekedés, mint sok minden más, életstílus is. - A legtöbb fiatal srác álma dögös sportkocsival, luxusautóval "végigdöngetni" a városon - mondja Farkas Attila, az egyik magán-légitársaság vezérigazgatója.







Farkas Attila
– Én ezen már túl vagyok. Itt állnak elárvultan – mutat a belvárosi irodaház mélygarázsában saját gépkocsiparkjára: egy citromsárga Porsche Cabrióra, egy hatalmas BMW-re és mellettük egy szolgálati Octaviára. – Nem használom őket a belvárosban, mert irtózatos idő- és pénzpocsékolás ezekkel járni. Nyár elején, amikor egyszer több mint egy órát jöttem a dugóban, és végre beértem, kinéztem magamnak egy robogót az interneten, és még aznap megvettem. No persze nem akármilyen: Fellini Dolce vitájának szereplői jártak Vespával. Vásároltam hozzá illő sisakot, sálat, kesztyűt, cipőt. A csajok is nagyon értékelik a Vespát. Rómában a legmenőbb orvosok, ügyvédek vásárolják, nagyvárosban gyors és olcsó – másfél litert fogyaszt százon, míg a Cabrio tizennyolcat. Ezzel járok a városon belül üzleti útra is: ma többmilliós szerződést írtam alá, aztán kisétáltam a minisztériumból, és fölpattantam a robogómra. Az én pozíciómban már nem számít, hogy tárgyalás után milyen autóba szállok be, úgyis tudják, hogy olyat veszek magamnak, amilyent csak akarok.
A vezérigazgatót a robogó mellett még a régi kerékpárok hozzák lázba. Fontolgatja, hogy az újrahasznosítással is foglalkozó Hulladék Munkaszövetségtől megrendel egy felújított fekete retróbiciklit.
– Ma még nagy kaland ebben a városban kerékpárral járni. Én pedig szeretem a kihívásokat – mosolyog.





A hét témája a Nők Lapjában: A város az, ahol az autók élnek…?

Egykoron, akik színes életre és társaságra vágytak, elmentek a városba. Híre ment, hogy ott élni jó, ezért egyre többen költöztek be. Hamarosan eljött az idő, amikor a munka és a közlekedés fölemésztette minden erejüket. Ma már nem marad idejük arra, hogy egymás társaságát keressék – alig várják, hogy hazaérjenek. Autóval járnak, hogy időt spóroljanak, és ne kelljen egymást elviselniük. Az autók elfoglalják a teret, reggel és este bűzös kipárolgásuk megüli a várost. „A város az, ahol az autók élnek” – jellemezte tömören egy kislány a modern metropoliszt.

A témához kapcsolódó írások:

• Janza Kata: “Mi nem növeljük a dugót”»

• Két keréken gyorsabb»

• Kevés pénzből nagy eredmény» 

Az összeállítást készítették:

Mihalicz Csilla, Fejős Éva, Kégl Ágnes, Wlcsek Anna 




A témáról bővebbet a Nők Lapja október 12-én megjelenő 41-es számában olvashatsz!

Exit mobile version