Fullajtár Andrea |
A közelmúlt egyik legizgalmasabb, legszebb, legfelkavaróbb előadása lett a Katona József Színházban játszott Médeia. A darab, Euripidész korszakos alkotása, talán minden későbbi drámának kiindulópontja, az igaz, mély emberi szenvedélyek valóságos enciklopédiája, Rakovszky Zsuzsa kongeniális fordítása, Zsámbéki Gábor a mű egészen új dimenzióit kibontó, a probléma lényegét egészen sajátos megvilágító rendezése. Meg persze a pazar szereposztás főszerepben Fullajtár Andreával és Máté Gáborral , nemcsak a közönség mind fokozódó tetszését nyerte meg estéről estére, hanem kivívta a szakma és a kritikusok maximális elismerését is. Legjobb női és férfialakítás Pécsett, az Országos Színházi Találkozón, a főváros legjobb női és férfi színészi játékért kijáró díj elnyerése, a Vastaps Alapítvány, és a Kritikusok díja mindkettejüknek, valamint a legjobb rendezés és a legjobb előadás díja is Zsámbéki Gábornak, illetve a társulatnak. Mindezek után aligha okozhatott meglepetést, hogy az Európai Színházi Unió fesztiválján, ezúttal Rómában, a Médeia képviselte a magyar színházi életet hasonló sikerrel, de egyelőre még tartsuk a sort!
Az előadás címszerepét játszó Fullajtár Andreát kísértük el az olasz fővárosban, a sétáktól a város felfedezésén át a diadalmas esti bemutatkozásig.
3. Hallatlan! Vagy nagyon is halas? Ilyet bizony a hazai piacokon viszonylag ritkán látni. Muszáj is megörökíteni, de vajon befogja-e a gép optikája az elejtett kardhal hajdan félelmetes fogazatának egészét? De a csoda, kérem, néhány óra múlva fog megtörténni. Amikor a tér, amely most nyüzsgő piac, tele van mesés áruktól roskadozó pultokkal, kofákkal, háziasszonyokkal, turistákkal, bámészkodókkal, és mindez összeforr egy hatalmas kavalkáddá, később átalakul, és elegáns teraszok lesznek itt, finom éttermek, kellemes presszók, patinás kávézók, ínycsiklandozó borozók, majd éjszakára megürülve ifjú szerelmeseknek válik boldogító, mámoros korzójává.
A teljes cikk a 45. heti, november 9-én megjelenő Nők Lapjában olvasható.