Az autónál csak a forma a lényeg?

Nagy Dénes | 2009. Május 13.
Valami nagyon nincs rendben. A harmadik Mégane, a harmadik irány is egyben. Kísérleteznek, próbálkoznak. Vajon megtalálták a helyes irányt? Ízléses az ötajtós és dögös a Coupé.

Dögös

Elképesztően jól néz ki az új Mégane Coupé. Izmos, feszes vonalak, sportos összhatás. Nagyon megnyerő. És ehhez nem is kellett nagyot kockáztatni, elég volt a Laguna néhány elemét átvenni.

Kicsit megkalapálták, belekerült pár új ív, had szóljon! Nem görcsöltek rá nagyon, pedig a megújulás fő mottója az volt, hogy legyen megnyerő az új Mégane.

A Coupé hasmagassága 12 mm-el alacsonyabb, mint az ötajtósé. Ennek köszönhetően pont annyival lett stabilabb a kanyarokban, hogy a kényelmi szempontokat se kelljen feladni.

Nagyjából nyolc kilót vesztett a tömegéből a korábbi változathoz képest, szerencsére nem a biztonság rovására.

 

Törésteszt: Szuperbiztonságos az új Megane
A Renault újabb, szám szerint tizenegyedik modellje kapott ötcsillagos minősítést az EuroNCAP töréstesztjén. A francia gyártó egyenesen kategóriája legbiztonságosabb autójaként hirdeti az új Megane-t, ami a felnőtt utasok szempontjából igaz is…


A vad külső és a 180 ló ellenére visszafogott

A 2.0 TCe névre keresztelt jószág, 7,8 másodperces gyorsulásával a Mégane-család legfickósabb példánya (egyelőre, majd ha jön az RS, akkor aztán hűha…), elsőre mégsem érezni rajta.

Az autóban szinte minden a kényelmi szempontoknak lett alárendelve. Gyakorlatilag nulla motorhanggal reagál a gyorsításokra, pedig a turbólyuk elmúltával iszonyatosan megugrik. Menet közben már kifejezetten sportos dinamikával lehet közlekedni vele, de azért messze nincs a végletekig kihegyezve.

Nagyot dob az életminőségünkön a hatfokozatú váltó. Alacsonyabb fordulatnál is fel lehet kapcsolni, kellően nyomatékos a rendszer. Így autózva, a teszt alatt 10,5 literes átlaggal sikerült elutózni a city-ben. Ennél kevesebbre nem is nagyon számíthatunk.

Belül

Az autó belsejében, csakúgy, mint a külsőn, sok elem lehet ismerős a Lagunából. Itt sem kockáztattak, jöjjenek a jól bevált alkatrészek.

Ezeknek hála a Mégane nagyot lépett előre minőség terén. A kategória egyik legigényesebb belterével lett ellátva.

Mindenhol kellemes tapintású a műszerfal. Az üléseket, a kormányt széles skálán lehet variálni, mindenki megtalálhatja a neki legjobban tetsző pozitúrát. A hátsó helykínálat lehet az egyetlen problémaforrás. Ott nem túl rózsás a helyzet, de azért elviselhető.

 

Ha érdekel, hogy miért nyomoztak a francia csendőrök egy autós újság szerkesztőségében, és mennyibe kerül a Renault legdögösebb autója, kattints ide.

Exit mobile version