Cuki CC a Peugeot-tól

Földes Attila | 2009. Május 19.
A szépséges autóiról híres cég elkészítette a legújabb remekművét. Mivel keménytetővel álmodták meg a tervezők, mind a négy évszakban koptathatjuk vele a flasztert.

Bonyolult forma

Keménytetős kabriót rajzolni nem könnyű feladat. Feltéve, ha harmonikus, formás autó gyártása a cél. A darabokra nyíló fémtetőt a csomagtartóba kell elrejteni – csukott tetővel 403, nyitottal 266 liternyi hellyel gazdálkodhatunk a 308CC-ben -, lehetőleg úgy, hogy maradjon ott valamicske tér is.

Nos, ez szokott a gyenge pont lenni, itt csúsznak el az arányok és ezért néznek ki ezek az autók igazán akkor jól, ha nyitva a tetejük. Tehát nyissuk is ki gyorsan! De először csak az ajtókat.

A 308-as beltere köszönt ránk a CC belsejében is. Néhány apróságot azonban hozzá kellett igazítani a kabriós igényekhez, így a távirányítóval zárhatóak a tárolórekeszek is, az első ülések ülőlapja is lesüllyed, ha valaki hátra próbál bejutni, extra fűtést és különleges utasvédelmi eszközöket is építettek az autóba.

Használt Peugeot CC-k az Autókeresőben:
Itt szemezgethetnek, ha kabrió Peugeot-ra vágynak.

 

Fél percen belül

A tető húsz másodperc alatt képes magát behajtogatni a csomagtartóba, legfeljebb 12 km/órás araszolgatás közben is. Igazi parasztvakítás, hogy az aktust a navigációs képernyőn is követhetjük. Ha különleges, ritka nyakbaj keserítené meg napjainkat és képtelenek vagyunk felnézni, mi is történik a fejünk felett.
Fagyasztóban

Hogy télen, fagyban is lehessen élvezni a nyitott tetős autózást, a fűthető ülésekbe épített Airwave rendszer – meleg levegőt fúj magából a háttámla, egyenesen az utas nyakába – csökkenti a megfázás esélyét, és a légkondi is felismeri, hogy nyitott, vagy csukott tetővel autózunk. Két személlyel a kasztni tető nélkül is huzatmentes, csendes, ami nagyrészt a hátsó ülésekre telepített szélfogónak köszönhető.

 

 

Tervek

A 308CC-t Franciaországban, Sochaux-ban készítik, ahol napi 160 autót szerelnek össze. Piactól függően idén március és június között érkeznek majd meg az első autók a kereskedésekbe, jövőre, az első teljes évben pedig 35 ezer 308CC-t szeretnének eladni. Látva a modell korábbi sikereit, ez nem is tűnik lehetetlen feladatnak.

Nehézatléta?

Maga a 308CC – a látvány ellenére – egyáltalán nem könnyed, légies teremtés. Hogy a kanyarokat nyitott tetővel is nyöszörgés, csavarodás nélkül tudja abszolválni a sofőr, alaposan meg kellett edzeni a Peugeot testét. Ez sikerült is, a másfél tonnás karosszéria masszív lett, nem nyeklik-nyaklik, nem nyikorog. Ekkora tömeggel viszont már nem hancúrozik büntetlenül a sofőr. Lendületesen még lehet vele közlekedni, de a hátborzongató élményautózást nem ennek az autónak a volánja mögött fogjuk átélni.

 

Ha érdekel mennyire lennél biztonságban ebben az autóban, kattints ide!

Exit mobile version