Buktuk a 4 litert fogyasztó Suzukit

Földes Attila | 2009. Szeptember 04.
Ideális városi kisautókról és ígéretes családi kocsikról kell lemondania az európai vásárlóknak, így nekünk is. Az ok egyszerű: hivatalos forrásból nem kaphatók, a szürkeimport pedig több esetben nem megoldás.

Húsz éve vonzanak a japán belpiacos törpeautók, amióta a Mitsubishi Minica Danganról olvastam a régen megszűnt Autó Extrában. A turbóról, töltőlevegő-hűtésről, hengerenként 5 szelepről, 9000-ig elengedett fordulatszámról és az állandó összkerékhajtásról minimum egy szénné tuningolt Nissan GT-R jutna eszembe, pedig a Minica Dangan ZZ-4 egy a Trabantnál kisebb törpeautó. Egy doboz, négy apró keréken.

Ezzel az arzenállal egy 549 köbcentis háromhengerest hergelte fel a Mitsubishi, mert a japán autógyárak egyre szofisztikáltabb és potensebb Kei-autókkal demonstrálták képességeiket a 64 lóerős törvényes maximumon belül.

A Suzuki az első

A törpeautók királya a Suzuki a Wagon R-rel, de minden japán autógyár jelen van a piacon, még a Subaru is. Ha nincs saját termék, akkor egy konkurens modellen kell emblémát cserélni, amelyet a gyár a saját neve alatt értékesít. A Nissan például a Mitsubishitől és a Suzukitól is vesz át apróságokat.

Ebben a kategóriában az egyik kedvencünk a Suzuki Alto Lapin. A francia lapin magyarul nyuszit jelent, az autóból valóban hiányzik mindenfajta agresszió. Az aranyos törpejárgány a helyi szabvány szerint mindössze négy litert fogyaszt, fokozat nélküli automata váltójával dodzsemként vezethető.

 

További érdekességekért kattints ide!

Exit mobile version