Új Polo – Olcsóbb és takarékosabb

Szörényi András | 2009. Szeptember 04.
Globálisan nézve Passatból és Golfból több készül, mint Polóból, és a gyár alighanem jobban is keres rajtuk. De Magyarországon a Polo mindkettőnél fontosabb. Sok múlik az új kisautón, amelyből az 1,4 literes benzinest teszteltük. Jó lett. Mást vártak?

Napellenző nélkül kezdte

Néhány fotós ínhüvelygyulladást kaphatott a film felhúzásától, amikor az Audi 35 éve bemutatta az 50-et. A média rohama nem volt véletlen. Ez a modell egyfajta Lancia A112 volt Németországból: az első kisautó, amely a brit Mini orr-keresztmotoros elrendezését átvette.

Az 1975-től Polo néven is, majd 1978-tól csak Volkswagen-emblémával gyártott kisautó a meghatározó Polo-Golf-Passat triász tagja. Ezek az 1973 és 1975 között bemutatott autók vezették ki a Volkswagent a léghűtéses, farmotoros Bogár zsákutcájából, mindössze három év alatt.

 

Jó harminc éve kartonból volt az ajtóburkolat, az alapmodellből kispórolták az utasoldali ajtózárat, nem jutott neki kapaszkodó és napellenző sem. Furcsa erre visszagondolni, mert az ötödik generáció belül közel áll a Golf minőségérzetéhez, amelyet egy kategóriával feljebb próbálnak lefőzni a vetélytársak, nem túl sok sikerrel.

Majdnem Golf VI

Az Alfa MiTót és a jóval drágább MINI-t is nyugodtan idevehetjük: a tágan értelmezett kiskategóriában még nem láttunk ennél szebb anyagokból megvalósított autót. A műszerfalat ujjal benyomhatóan puha, elegáns erezetű műanyag borítja.

A nagyautós kiskocsi-érzést támogatják az igazán jó ülések. Rendesen tartanak, az üléshelyzet kínai artistanőknek és skandináv favágóknak egyformán jól beállítható a tengelyirányban is állítható kormánnyal.

86 lóerő: nem kell nagyobb motor

A benzines motor halk, alig venni észre, hogy már forog. Finoman jár a váltó, puhán és precízen kapcsol-fordul-kattan minden, amihez hivatalból hozzáérünk. Ez a működési kultúra elhiteti az emberrel, hogy jó minőségű autóban ül, az igazság persze csak évek múlva derül ki az új Polóról.

 

A cikk folytatásához kattints ide!

Exit mobile version