Itthon a kisautók rettenetesen visszaszorultak, de külföldön fordított a helyzet, részben az autócsere-programok hatására is, így a gyárak nem lassítottak a fejlesztésben. A modellfrissítések közül említésre érdemes a Fabia külső-belső és a Corsa megújítása, utóbbi főleg a motorokat érinti.
Végleg búcsúzik a Daewoo Matiz
Már most is látható itthon a Chevrolet Spark, amelynek műszakilag nincs már köze a Daewoo Matizhoz. A C3-at lecserélő Citroënre figyelni kell, mert az előző annyira bejött, hogy nyolc évig piacon tudták tartani.
A 207-es Peugeot-val közös alapokra épülő második szériában vonzó a felfelé megnyújtott, panoráma szélvédő, a 95 lóerős, modern 1,4 VTi benzines és az előd fájóan olcsó anyagokból összerakott utasterének kicsinosítása is.
C3 és DS3 tavasszal
Még szebb és persze drágább lesz a DS3, amelynek technikája nem különbözik a C3-tól, de kivitele és extralistája sokkal gazdagabb, az autó vagányabb és ötajtós rokonával szemben csak két oldalajtóval lesz kapható, úgy májustól.
Ősszel: Audi A1 és új Micra
Őszre várható az Audi A1, amely szigorúan nézve a VW Polo kipucolt változata. Kicsit később a Nissan vadonatúj Micrára cseréli a jelenlegit, amelyet Nagy-Britannia helyett Indiában gyárt majd. Hivatalosan híre-hamva sincs, de a 2004 őszén bemutatott Swiftnek érik egy alapos modellfrissítés, amelyre talán sor kerül 2010 végén, jövő év elején.
Ebben a mezőnyben az Opel Astra nyitja az évet, majd nem sokkal utána befut a SEAT Exeo és a Skoda Superb kombija. Az Alfa Romeo idén 100 éves, az évfordulót többek között a meglehetősen régen, 2000 őszén bemutatott 147 lecserélésével ünnepli. Az olasz márka a több mint három évtizede (pl. Alfa 6, Alfa 90) használt számok helyett a kompakt autó tavaszi leváltásakor is visszatér egy rendes névhez.
Alfa Giulietta: nem 149, nem Milano
149 helyett sokáig a Milano tűnt a befutónak, de végül a Giulietta nyert. A tradíciók alapján a Giulietta (magyarul Júlia) lépcsőshátú autó, de oda se neki. Az új modellhez az Alfa vadonatúj technikát fejlesztett, minden motor turbós, a forma pedig szokás szerint szívdöglesztő.
cAKombi lesz az új S60-ból
2000-ben a Párizsi Autószalonon a 147-tel egyszerre indult a Volvo S60 is. Utódlása azért tart ilyen sokáig, mert a cégvezetés pár éve lefújta egy majdnem kész modell bevezetését: szerintük nem bírta volna a versenyt az ügyfelekért a többi prémiumtermékkel és a vevőket elcsábító szabadidő-autókkal.
Az új modell formája egy XC60 mellé téve is vonzó. A szedán mellett ebből a szériából is lesz kombi, nem hivatalosan úgy tudjuk, november táján jelenik meg itthon. Az S80 kombiját V70-nek, az S40-ét meg V50-nek hívja a Volvo, így az új változatnak a V60 dukál.
Hibrid az Aurisból: 4,2 l/100 km
Idén érkezik a kompakt autók közé az első hibrid, amely nem önálló modell, mint a méretében hasonló Prius vagy az Insight.
Nem meglepő, hogy ezúttal is a Toyota tart előrébb a többieknél: a tavaszra felfrissülő Aurisból őszre várható a benzines és elektromos motorral hajtott hibridváltozat, csupán 4,2 literre ígért átlagfogyasztással, igen tiszta kipufogógázokkal és 100 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátással.
Csak jövőre: új Ford Focus
Autókiállításon már idén megvillan, de valószínűleg csak 2011 elején lesz kapható két fontos újdonság: az egyik a Ford Focus III, amelytől az egész világon értékesített globális modellként a Ford nagyon sokat vár. A másik a tavaly Frankfurtban látott Lexus LF-Ch tanulmány sorozatgyártásra érett változata, hibrid hajtáslánccal is.