Méregdrága lesz a legolcsóbb autó

Horváth Zsolt | 2010. Január 22.
Olyan különleges változat készül a világ legolcsóbb autójából, amelynek ára már sokkal közelebb van egy Ferrariéhoz. A cég az indiai gyártók high-tech megoldásait akarja bemutatni az autóval.

A világ legolcsóbb autójaként, az első vevőknek 440 ezer forintos áron kínált Tata Nano minden csak nem sportos. Ám ha mégis valaki arra vágyik, van megoldás. Még decemberben számoltunk be arról, hogy a Carnation Auto a DC Designnal összefogva tuningcsomagot készített a Nanóhoz.

Az éppen zajló Újdelhi Autóshow-n a DC Design újabb bejelentést tett. Arra készülnek, hogy ne csak látványban, de képességeiben is jobbá tegyék az indiai járgányt. Ehhez a komplett látványcsomag mellett a motort is átalakítanák.

Mi az, hogy? Az eredeti 624 köbcentis, 33 lóerős motor helyett egy 1,6-ost építenek be. Ezzel állítólag 200 km/órás sebességre is képes lesz a járgány. Ehhez azonban le kell mondani a hátsó ülésekről, ugyanis a Nanóban azok alatt van a motor, az új viszont nem fér be az eredeti helyre.

Hasonlóan drasztikus növekedés várható a kerekeknél is, az eredeti 12 colosok helyett 20 colos abroncsok kerülnek az apró autóra. Ugyanakkor nem marad el a fékek és a futómű teljes körű átalakítása sem. Megtartják viszont a formát, de a karosszériát szénszálas műanyagból készítik el, hogy megtartsák az autó eredeti tömegét.

Vagyis látványra, cigarettafénynél, három méterről még Tata Nano lesz, de a valóságban nem sok köze marad az indiai családok autósítására kitalált járgányhoz. Ahogy az árcédulának se:

“Szeretnénk a költségeket alacsonyan tartani, de a technológia és a munkamennyiség, amit az autóra fordítunk, indokolttá teszi a 10 millió rúpiás árat.” – mondta Dilip Chhabaria, a DC Design vezetője.

Nincs meg fejben a rúpia árfolyama? Eláruljuk: a fenti összeg 40,8 millió forintot takar, vagyis az eredeti ár nagyjából százszorosát. Talán nem is meglepő, hogy mindössze évi két-három indiai milliárdosra számítanak, aki rendel majd ilyet, egy Porsche vagy Ferrari megvásárlása helyett. 

 

 

 

 

Exit mobile version