Az ünnep után az RTL-re vetették magukat

Zoli | 2010. Március 25.
A forradalom másnapján a 18-49 év közötti magyar hölgyek benyomták az RTL-t, és ott is ragadtak. A nézettségi lista dobogóján három kedd esti műsoruk követi egymást.

Mindig, újra és újra el kell mondani: az „ünnepi” műsornak, illetve az ünnep környéki időszaknak nem kell szükségszerűen Bud Spencer tematikájú zombisávvá válnia, nem muszáj letudni, mert meg is lehet nyerni. Itt is ez történt: az ünnep másnapján mindenki rápattant a tévére, a Barátok közt elvonási tünetek miatt Berényiék megszerezték az első helyet, az eddigi talán legjobb helyezésével második lett A mentalista(az ő idősávjában, kedden 21:25-22:13 között különösen szép eredmény a 40% fölötti nézettség – és most Red John is visszatért!), míg a harmadik helyen az estét felvezető Fókusz található.

Szép volt, RTL – de a tv2 se panaszkodhat, ugyanis a másik fontos fronton, a vasárnap esti filmek csatájában magabiztosan nyert, negyedik lett az általa vetített Szuper exnőm. Majdnem 33%-ot kapott, míg az ellene indított RTL-es akciófilm, az X-Men trilógia második része csak a 17. helyre volt jó! Az ötödik helyezett is a tv2-ről jött, mégpedig a hatodik évad zseniális, fantasztikus, forradalmi (rengeteg pozitív jelzőm lenne még) House-epizódja.

Két RTL-es sorozat, a top10 állandó résztvevői következnek: hatodik a Cobra11, hetedik pedig Dr. Csont – utóbbi sorozat is egyre jobb, egyre nézhetőbb, egyre humorosabb és kidolgozottabb; nem véletlen, hogy jó ideje felkerült a nézettségi „profi ligába”. Nyolcadik a Jóban Rosszban, kilencedik a Vacsoracsata, majd a Napló zár a sor végén, így lesz a top10 6:4 arányban az RTL-é.

Vannak szokásos, szabályszerű folyamataink, melyek a héten is lefutottak: a magyar tévénéző nők rendszeresen követik a prémiumsorozatokat, szeretik a vasárnap esti, könnyed családi mozit, és figyelemmel kísérik mindkét napi sorozatot. Látszik azonban az is, hogy az „ünnepi” műsor tekintetében nem feltétlenül a bevett gyakorlatot honorálják: az a csatorna viszi el a pálmát, amelyik nem akarja helyettük eldönteni, hogy a munkaszüneti napok, illetve azok környéke a naptárban mire való. Ezt szem előtt tartva tudja megerősíteni piacvezető szerepét az RTL, vagy tudna fel-feltörni a régóta második tv2: a hétfői adásszünetekre hajazó alibizések, second hand, ezerszer ismételt műsorok, filmek helyett az „ünnepi műsor” gyakorlatának radikális átgondolásával.

 

Exit mobile version