Kezelésen James Bond autója

Horváth Zsolt | 2010. Március 30.
Se szeri, se száma a Porsche és Ferrari modellek átalakításának, de az Aston Martin más. Az Edo Competition most a brit márka csúcsmodelljéhez kínál visszafogott, de hatásos módosítást.

A 007-esnek is haladnia kell a korral, ha a fő gonosznak gyorsabb autója akad, nem árt James Bond autóján is módosítani. A német Edo Competitionnál ez sem gond, épp most készült el az  
Aston Martin DBS-hez kitalált csomagjuk.

A brit márka csúcsmodellje megtartja 6,0 literes, V12-es motorját, ám az egyedi kipufogórendszernek, katalizátornak és légszűrőnek köszönhetően 517-ről 550 lóerőre emelkedik a teljesítménye. A maximális nyomaték eközben 570-ről 600 newtonméterre nő.

Bár ez a kúra nem olyan drasztikus, mint az Edotól eddig látottak, de így is jelentősen javít az utóbbi két James Bond-filmben is bevetett sportkocsi dinamizmusán. 4,3 helyett már 4,1 másodperc is elég, hogy az állórajtot követően százzal száguldjon, a végsebessége pedig 302 km/óráról 320-ra emelkedik.  

Bár versenypályára nem annyira illik egy Aston Martin, mint mondjuk a Monte-Carlo közeli szerpentinekre, de jó tudni, hogy a vevő akár ott is próbára teheti a DBS-t, miután állítható futóművel vértezi fel az Edo. Az új felfüggesztés kanyarban nagyobb tapadást, nagy sebességnél pedig kiemelkedő stabilitást nyújt.

A féktávokon sem akadhat gondja a versenyszellemű sofőrnek, miután a korábbinál is hatásosabb fékrendszerrel gazdagodott az Aston. A változásokból a külső szemlélő vajmi keveset vehet észre, hiszen brit nemeshez illően a DBS nem hivalkodó, mindössze az új 21 colos kerekek láttatják, hogy más, mint a többi. Nem úgy az utastérben, itt kézzel varrt bőrborítás és karbonbetétek teszik boldogabbá a használója mindennapjait.

 

 

 

 

Exit mobile version