A csinos, a praktikus és a többiek – autóteszt

vezess.hu | 2010. Április 22.
Négy autót hasonlítottak össze a kollégák, ezúttal az 1600 köbcentis motor volt a közös pont. Kiderült, hogy a Mazda3 a csinos, a Hyundai i30 a praktikus, az Opel Astra egy betonbunker tömörségét nyújtja, a Toyota Auris pedig egész tüzes nagy fordulaton. De melyik a legjobb?
Összefogtunk az új Autó2 Autó és Stílus magazinnál dolgozó kollégákkal és egybegyűjtöttük összehasonlító tesztre a Hyundai i30-at, a Mazda3-at, az új Opel Astrát és a frissen átdolgozott Toyota Aurist, mindet ezerhatos, benzines motorral. Mindegyiket ismertük, de az egyikből a másikba átülve kíváncsian vártuk, melyik lesz a legmeggyőzőbb.

Tágasabbak a rövidebbek

Térkínálatban az i30 és az Auris fölényben van a jóval hosszabb Mazdával és Opellel szemben. Főleg a Mazda helykihasználása gyenge, hátul ez a legszűkebb, míg a többiben elférnek 190 centis utasok is. Az Aurisban találtuk legkevésbé a helyünket, nem tetszett rövid ülőlapja és főleg magas vezetőülése.

 

 

A vezetőülés a másik három autóban egyaránt kényelmes, üléshelyzetben a Hyundai jó, a Mazda még jobb, az Astra tökéletes: ebben állítható a legtágabb tartományban az ülés és a kormány.

Csinos a Mazda, praktikus a Hyundai

Sok ügyes rakodóhely, semmi csicsa: a hétköznapokban jól jön az i30 praktikussága. A Mazda designja látványosabb és minőségérzetre is kicsit nívósabb. Az Auris belsejének jót tett az átdolgozás, de így is az Astra a legvonzóbb belülről.

A temérdek tekerentyű és kapcsoló nehezebben kiismerhető, mint a többiek logikája, de a szép anyagokkal, a fehérről vörösre váltó műszerfali fényekkel az Opel kelti a legigényesebb benyomást és az előddel szemben a rakodóhelyeket sem felejtették ki a tervezők.

A Toyotáé a legfejlettebb, a Hyundai a legjobb ezerhatos

Hegynek fel az i30 látványosan elhúzott a többiektől, vehemens motorja a legjobban harap kis fordulaton, és ha nem rezelünk be a hangjától, ötezer felett még egyet rápakol. Egész felvillanyozza az embert.

 
 
Városban gurulva nem érezni, mitől volna 132 lóerős az Auris. Halkan, finoman, de lanyhán lódul neki. A nagyon fejlett, a szívó- és kipufogószelepek vezérlésén kívül a szelepemelést is változtató motornak van egy másik arca is: nagy fordulaton egész tüzes.
 
Életteli Mazda, tétova Opel

A másik japán motorját nem véletlenül hívják MZR-nek, ami a Mazda a Responsive Engine-ből jön. A jó gázreakció nem kamu, a motor élénksége elhiteti velünk, hogy jobban gyorsul a ténylegesnél, és sokszor ez az, ami számít. Az Auris és az i30 maga mögé utasítja, a 105 lóerőnek adottak a korlátai, de a Mazdát nem éreztük lassúnak.

Szemben az Opellel, amely érzésre a leghaloványabb. A kilométerórán alig nőnek lassabban a számok, mint a konkurensekben, de lustán reagál a gázra, nem táltosodik meg kihúzatva, csak kiegyensúlyozott erőleadása szól mellette.

Csak az Aurisban van hatodik

Szomorú, hogy a sebességváltó egyedül az Aurisban hatfokozatú, pedig a többiek motorja is igényelné a zajszintet és fogyasztást csökkentő, a rugalmasságot javító hatgangos váltót.

 
 
Az Opel kicsit megakadó váltója nem az igazi, az ázsiai konkurencia előrébb tart. A Hyundaié pontos, jól kapcsolható, a Toyotáé mozog a legkisebb erővel, de a Mazdáé tetszett legjobban.
 
 
A teszt további részéért kattints ide!
 
 
Exit mobile version