Lejtőből ötös! – Kia Venga teszt

vezess.hu | 2010. Május 18.
Első látásra szerelem volt, de sajnos a vonzalom nem tartott sokáig a Kia Vengával. A végén még egy őz is belerondított a "kapcsolatunkba". Azért voltak szép pillanatok is, például a lejtőn elinduláskor nagyon szerettük.
Úgy jártam a Vengával, mint Earl Hickey a Karmával. Próbálkoztam, erőltettem, ráhagytam, szerelem volt első látásra, de sajnos csak részemről. Nem szeretett engem ez a Venga, ki kell mondanom.
 
 
Dióhéjban

Az autó ránézésre női tulajdonost feltételez, és ehhez még a virágok és a pillangók sem kellenek, így gyúrós tarkóharcosoknak nem áll jól. Kellőképpen jellegtelen, de mégis aranyos, sőt, sokkal nagyobb, mint amekkorának kívülről tűnik. Látszik rajta, hogy nem V8 hajtja, de attól le is szakadna talán a tükör.Lejtőből ötös! - Kia Venga teszt

Városi autónak tökéletes, sőt, egy-két kiruccanás is belefér a Balatonra. Van hely benne a bevásárláshoz, és a gyerekek edzőcuccainak. Ennyi pénzből viszont már autó formájú autót is lehet venni, de aki kedveli a magas, rohangálós, drága kocsikat, és azt, hogy viszonylag könnyebb vele parkolni, hajrá!

 
Nem szeretett

Problémáink már az első piros lámpánál elkezdődtek. Ez az autó úgy fullad le mindenféle beavatkozás nélkül, hogy észre sem veszed. Egyszerűen csak indulnál a zöldre, és semmi. Akkor tűnik fel, hogy mintha picit elhalványult volna a műszerfal-világítás.

Nem tagadom, gyorsan újra indul a csinos START gombbal, de elég az a három másodperc is, amit megsemmisülten töltesz egy pillangós autóban a kereszteződés közepén. Ebből is látszik, illetve hallatszik, hogy alapjáraton kellemesen halk a motor. Viszont autópályán már alig hallod a telefont a kihangosítóban.

Körforgalom-ellenes oszlop

A legszembetűnőbb zavaró tényező a bal oldali A-oszlop. Gyakorlatilag egy teljes körforgalmat képes kitakarni, így elég sűrűn kényszerít tornamutatványokra. Ahol viszont nem kell erőlködni, azok a rekeszek. Egyszerűen mindennek van helye! Bárhova nyúlsz, biztosan találsz valamit a lyukakban, mert azonnal tele lehet pakolni azokat. A telefon nem zuhan ki a kanyarban, a kistáska is prímán beszorul a könyöklő alá.

És ha már itt tartunk, ez a könyöklő dolog nincs kitalálva. Egyszerűen zavaró helyen van. Váltani nem lehet tőle, sem alatta, sem felette nem lehet kényelmesen átnyúlni, így azt én többnyire felhajtva tároltam.

 
 
A teszt további részéért kattints ide!
Exit mobile version