Winkler Róbertnek is tetszett az új hibrid

vezess.hu | 2010. Június 07.
Kollégáink kipróbálták a Honda új hibridautóját. A sport(os) kupé a jelek szerint csinos, gyors kis kocsi, vezetés közben alig érezni, hogy hibridüzemű lenne. A villáminterjú során kiderült, hogy Winkler Róbert is egész elégedett a Honda CR-Z-vel.
Szakadó esőben, több méter széles vízátfolyásokon át, nyúlgát-építő visegrádiak és vízzel telt kátyúknál őrködő narancssárga közutasok mellett közelítettem meg a Honda CR-Z magyarországi bemutatójának helyszínét.
 
Ideális idő autóbemutatóra, különösen ha sportos modellről van szó. Ilyen időben jól ki lehet tapasztalni egy autó képességeit. De ráadásul még sok időnk se volt rá.

A Visegrád feletti étterem parkolójában három kipróbálható autó várta a kéttucatnyi, fényképezőgéppel, kamerával felszerelt, a húszperces tesztmenetet természetesen kivétel nélkül túllépő újdondászokat – túl sok első kézből származó információval nem szolgálhatok a Honda legújabb hibridjéről.

 
 
Rövid, széles, lapos

Ez a pár paraméter szerepelt a sajtótájékoztató egyik diáján. És tényleg, a CR-Z leginkább egy kis tömzsi ragadozó halra emlékeztet, csak a LED-es menetjelző fénycsík rontja el a dolgot. Ami ilyen hidegen világít, nem lehet élőlény.

A pici kocsi belülről két felnőttnek meglepően tágas. 2+2 üléses kupéról beszélünk, tehát hátra legfeljebb két kisgyerek, vagy inkább – és ezek nem az én szavaim, a Honda munkatársa mondta ki őket a sajtótájékoztatón – két kisebb kutya, mondjuk két Bichon Havanese ültethető nyugodt lelkiismerettel.

A csomagtartó se nagy, 214 literes alapértelmezésben (plusz még 19 szétszórt liter a padló alatt, a hibridrendszer nikkel-metálhidrid pufferakkumulátora mögött).

A műszerfal, a vezetői környezet jellegzetes újkori hondás: a Need for Speed játékok szín- és hangulatvilága, kellemős minőségű anyagokkal, furcsán praktikus elrendezésű kezelőszervekkel.

Műszakilag ez a kocsi csak annyiban különbözik az Insighttól, hogy a másfél literes benzinmotor és a néha-néha az eltárolt fékezési energia visszatáplálásával rásegítő villanymotor közös ereje hatfokozatú kézi sebességváltón keresztül jut el az első kerekekre.

 
A cikk további részéért és a videós villáminterjúért kattints ide!
Exit mobile version