Kisimultak a négyéves ráncok

vezess.hu | 2010. Június 10.
A legújabb Nissan Quashqai-t próbáltuk ki: a 2006-ban bemutatott modell legújabb verziója többnyire kellemes meglepetésekkel szolgált, még a búzatáblát is jól viselte, de az ígért plusz két helyre maximum csak hobbitokat lehetne bezsúfolni.
Leszögezem, nem láttam még több Nissant közelebbről, mint bármi mást. Gyakorlatilag több Rolls-Royce-t vezettem, mint Nissant, így nagyon sok új impulzus ért már az első percekben.

Az első és legfontosabb: hogy elférsz. De úgy elférsz, ahogyan azt elképzeled.

 
 
Elférsz

Nekem mindig az a problémám a magas autókkal, hogy ahhoz, hogy elérjem kényelmesen a kormányt, előre kell tolnom az ülést, ennek következtében viszont minden fék-kuplung-gáz kombónál beverem a térdem.

Ez nyilván valami leánybetegség, és összefüggésben van aránytalan testemmel, de a Káskáj mégis megoldotta.

Ennek köszönhetően az együtt töltött 1500 kilométer kényelmesen telt. Szerencsére azt csak az utolsó napon vettem észre lehúzott ablaknál, hogy a fék Zsigulikat megszégyenítő módon csikorog. Ennek elnyomására viszont kiválóan alkalmas a rádió, amit képtelenség lenémítani. Így, ha valami heppáré van, nyomkodhatod a mínuszt rendesen.

 
 
Elférne még egy-két henger

A teljesen friss, 2010-es, 140 lóerős modell négyhengeres, 1997 köbcentis (benzines – a szerk.) motorral bír, ami finoman szólva is gyenge, különös tekintettel arra, hogy az össztömeg üresen is 1450 kg. Az első autó, aminél tényleg éreztem a nyomaték hiányát.

Adva van ugye egy másfél tonnás, tömegszállító járgány, olyan motorral, ami nincs erre felkészülve.

Nem vagyok egy terebélyes egyed, de alattam nem lódult meg az autó. Persze a sebességgel nincs probléma, sőt, megy ez állítólag 180-nal is, csak azt a 10-15 percet kell kivárni, míg odáig elhajlik a sebességmérő.  

Ez nyilván enyhe túlzás, de rém kellemetlen helyzetet tud okozni, mikor előznél a pályán, vissza negyedik sebességbe, gáz, óriási morajlás ééés? Semmi. Egyszerűen semmi.

 
 
Van neki respektje

Majd, míg azon gondolkozol, hogy talán véletlenül üresbe tetted, lassan, urasan, kalaposan, sétapálcásan elindul. Ez konfliktuskerülő szempontból tökéletes, hiszen az alvó anyuka nem ébred fel a gázfröccsre és mondja, hogy “Túl gyorsan mész!”, de azért, na.

Betekintve a motortérbe gyönyörűen látszik a négy henger, de mintha lenne ott hely még kettőnek.

 
 
A cikk további részét (és a szerkesztő kiegészítéseit) ide kattintva olvashatod
Exit mobile version