Csak városban szomjas
Ahogy magam mögött hagytam a főváros nyüzsgő, de lassan nyüzsgő forgatagát, örömmel tapasztaltam, hogy a nagy kocsi csepp motorjának alaposan elment az étvágya.
A sok autópályát, némi országutat és szerencsére nagyon kevés városi araszolást magába foglaló teszten a Touran átlagfogyasztása 6,9 liter lett, számológéppel ellenőrizve a kútnál sem több hét liternél.
A kis turbómotor nagy kasztnival sokszor bizonyul baklövésnek, de a VW ügyesen megoldotta a feladatot. Most már végre nyugdíjba mehet az évtizedek óta közel változatlan formában gyártott 1,6-os VW-szívómotor végre – a Touranból is.
De nem csak a spórolós benzinmotor miatt érdemes touranos apukának lenni.
Apukák öröme
Az első Touran tökéletesen jellegtelen volt, a második egy kicsit már jobb, de azért még mindig elég unalmas. Most, a második frissítés után ez a pofa viszont már elég jól kárpótolja a családi igények miatt gúzsba kötött fantáziájú apukát. Egy Touranban, és főleg egy Touran előtt talán nem is sokszor sóhajt fel, amiért nem vehetett dögös EOS-t, csak mert abban nem férne el a család.
Éles, agresszív, harapós, büszke ez az új arc. Még ha Magyarországon a Volkswagen (tudjuk: Népautó) márkát nem lengné körül valami megfoghatatlan arisztokratikus gőg, akkor is hajlandó lenne alázatosan fejet hajtani a Touran felhúzott orra előtt a többi, nem nagybetűs népautót hajtó közlekedő.
Még profilból sem törik meg teljesen a varázs. Buszos és magas, de azért még oldalról is erőt, masszivitást sugároz. Pedig 4,4 méter hosszú sincs. Gondolnák, hogy két centivel rövidebb, mint egy új Astra?
Hanem a feneke! Ez a két hatalmas, gömbölyded lámpa nagyon nem illik a Touran szögletes formavilágába. Hátulról a Touran kicsit tíz évvel ezelőtti koreaiasba hajlóan, nem tudok jobb szót, bamba. Kár volt ezért a hátsóért.