|
A Nokia a Cornell Egyetemmel együttműködve 5200 okostelefon-használót kérdezett meg a világ 10 országában (Brazíliában, Kínában, Németországban, Indiában, Olaszországban, Szingapúrban, Dél-Afrikában, Spanyolországban, Nagy-Britanniában és az Egyesült Államokban). A kutatás célja az volt, hogy minél alaposabb ismeretekre tegyenek szert arról, az okostelefon-használat hogyan tükrözi az ember személyiségét. A kutatás során hat felhasználói típust, „appitype-ot” határoztak meg. A felmérés során kiderült, hogy a különféle nemzetek tagjaira jellemző sztereotípiák a mobiltelefon-használatban is megmutatkozik.
A brazilok 42 százaléka például zenei alkalmazásokat tölt le (csengőhangokat, zenei magazinokat vagy zenefelismerő alkalmazást); a németek az olyan funkcionális alkalmazásokért rajonganak, mint az ébresztőóra vagy az elemlámpa, míg az indiaiak inkább az üzleti alkalmazásokat részesítik előnyben, az e-mailezést vagy akár a napi kiadásaikat elemző programokat.
Az Ovi Áruház februári adatai alapján úgy tűnik, a magyar felhasználók is a funkcionális alkalmazásokat részesítik előnyben. A legtöbbször letöltött alkalmazások között olyan praktikus okosságok szerepelnek, mint a Nokia Battery Monitor, amellyel optimalizálható a készülék energiafogyasztása, vagy a FingerPrint, amely ujjlenyomat-olvasót szimulálva oldja fel a készülék billentyűzárát, a Shazam zenefelismerő, illetve a régóta népszerű Sports Tracker alkalmazás.
Ha kíváncsi vagy, te melyik típusba tartozol, az Ovi áruház oldalán töltheted ki az angol nyelvű kvízt.