Az első Twingo ugyanis 18 évvel ezelőtt gurult ki a gyárból, így nagykorúvá válását egy nővel ünnepelte. Az afférhoz asszisztált egy olasz divatmárka, a Miss Sixty is, így lett a szülinapi ajándék egy fullextrás, púderrózsaszín szipi-szupi Twingo.
Leányka koromban utáltam
Egy kis barátomnak volt Twingója még gimis koromban. Azóta nem kerültem szorosabb kapcsolatba az autóval, de arra határozottan emlékszem, hogy akkor is véleményt formáltam a Twingo ormótlan kialakításáról. Belül akkora, mintha egy dézsában ülnél, minden nagyon messzire van, a sofőr viszont túl közel, kívül pedig majdnem olyan ronda, mint egy Multipla.
Na, ezennel jelentem, hogy ez a Twingo, már nem az a Twingo. Ez egy szép kis kocsi, és a dizájn sem áll neki rosszul. (A Renault megújulási programjának volt egy 2007-es lépése a Twingo leváltása. Részletek a linken. A szerk.)
Csak semmi helókitti!
A fekete változat valamivel vagányabb kialakítású, azt a darkos csajoknak ajánlom. A „pinkiminkitől” féltem, de ez nem az a pink és nem az a mink. A virágocskák, a diszkrét babarózsaszín, a gyöngyházfényű keretek egyáltalán nem hatnak giccsesen, hanem kifejezetten kecsessé, sőt csinossá teszik az autót. Sőt, megkockáztatom, hogy az amúgy egyértelműen „csakafeketeautóelégjó” nézetem egy pillanatra megingott. Egy pillanatra.
Ilyen tehát a francia–olasz női autó. De vajon milyen a japánok variációja ugyanerre a témára? |
Gumiszőr a műszerfalon
A kormány mögötti szőrös szilikonszőnyeg biztonságosan megőrzi a hosszúkás tárgyakat menet közben, és akkor itt most szándékosan nem keresek példákat. A többi tárolórekesz a Renault-tól megszokott módon kivehető, cserélhető, visszatehető, sőt ebben a kivitelben a kis poharak szájfény és szempillaspirál tárolására is alkalmasak.
Szerintem csillagfejű csavarhúzó is elhelyezhető bennük, senki se aggódjon… A többi „békaszem” viszont egy smart berendezésére hasonlít, és semmi sem ott van, ahol várod.
Én például szentül hittem, hogy ebbe az autóba még rendes fordulatszámmérőt sem tettek. De tettek, csak oda, ahol én a kilométerórát kerestem. Hallatlan.
A csomagtartó botrányos. Már éppen feltétel nélkül szerelembe esel a kis kocsival, majd egy óvatlan pillanatban kinyitod a hátulját. Nincs az a pillangós matrica, ami elterelné a figyelmedet. A csomagtartó ugyanis oly kicsinyke, hogy az hallatlan. Szerintem másfél kabinbőrönd, és szevasz.
Az sem nyugtat meg, hogy majd bevágod a szatyrokat a hátsó ülésre egy laza mozdulattal, mert a három ajtó csak három ajtó. Így halálos trükközésre kényszerülsz, amit azért túl lehet élni, de ki vágyik rá?
Fiús rész
A manuális váltó 5 fokozatú, a hátramenetet viszont nagyon nehéz bekapcsolni. Próbálgattam, tényleg. Gyenge vagyok. Papíron az átlagfogyasztása 5,1 l/100 km benzinből, ami akár csodálatosnak is mondható, bár a motor 1,2-es, 75 lóerős. Jó lesz ez nekünk? Jó. Tud menni 169-cel is, és 12 másodperc alatt van százon. Azért ez elég szép egy csajtól, nem?