A jövő zöld autói

vezess.hu | 2011. Március 09.
A prémium vonalon is hamarosan érkeznek a környezetbarát autók, most épp a BMW eljövendő elektromos hajtású autóit és konnektorról tölthető hibridjeit jártuk körbe.
Merőben új autói számára új márkát hozott létre a BMW. A bajor prémiummárka BMW i néven elektromos hajtású autókat, illetve a nagyobb méretű modellek esetében konnektorról tölthető hibrideket dob piacra a következő években.

M után i

A kevésbé környezetszennyező autóknak kitalált név nem az első almárka a gyár életében, a sportmodellek régóta az M GmbH színeiben futnak. Genfben módunk nyílt találkozni az i-projekt vezetőjével, Ulrich Kranz úrral, akivel a BMW standján beszélgettünk.

2007-ben kezdtek dolgozni olyan autókon, amelyek kifejezetten a világ sokmilliós metropoliszaiban, például New Yorkban, Párizsban, Hongkongban élő ügyfelek napi munkába járására szolgálna.

Várostervezők és polgármesterek

Az új modellek körvonalazásakor várostervezőket és politikusokat is megkérdeztek az infrastruktúra-fejlesztés irányairól. A környezetszennyezés csökkentése érdekében a helyben káros anyagot nem kibocsátó elektromos hajtásra esett a választás, amit a nagyobb, nem kizárólag városi közlekedésre szánt autóknál hibriddé egészít ki egy belső égésű motor.

Nagyjából egy mai Golf mérete a felső határ, amekkora autót még érdemes tisztán akkukkal és elektromos hajtással megtervezni.

Értelmetlen a Golfnál nagyobb elektromos autó

Műszakilag megoldható volna, de az ennél nagyobb autókba már annyi nehéz akku kellene, ami értelmetlenné teszi a tisztán elektromos üzemet. Az i8-ban is a konnektorról tölthető hibrid a megoldás – mondta Ulrich Kranz. A sportautó így zajtalanul és szagtalanul haladhat városban, de hosszabb útra is el lehet vele indulni, mert a benzinkutak nem tűnnek el.

Jó hír, hogy a BMW hű marad a hátsókerék-hajtáshoz. Egy elektromos motorú autóban igazán van értelme a hátsó hajtásnak, mert a villamos gép azonnal teljes nyomatékkal húz, elinduláskor az átterhelődés mindig a hátsókerekes modelleknek kedvez.

 
 
A cikk további részéért kattints ide!
 
 
Exit mobile version