Túl szexi volt a Ryanair reklámja

nlc | 2012. Február 17.
Letiltotta a brit reklámhatóság a Ryanair új hirdetéseit, mert szerintük a bugyiban és melltartóban pózoló, csábos pillantású stewardessek fotói lealacsonyítják a nőket.

A szóban forgó hirdetésben szexi fehérneműben pózolnak a légiutas-kísérő kisasszonyok, fejük felett a szlogennel: „Forró árak és személyzet! Utazz már 9,99 fonttól”. A fotó három brit napilapban is megjelent, mire bepanaszolták a reklámügyi szakhatóságnál azzal, hogy az ír fapados légitársaság szexista plakátján tárgyiasítja a nőket.

 

Az újsághirdetésekkel egy időben az egyik stewardess is kampányt indított az interneten, azt állítva, hogy a légitársaság lejáratja a légiutas-kísérőket, és jó hírnevüket arra használja fel, hogy még több jegyet adjanak el. A kezdeményezést már több mint tizenegyezer ember támogatta, a reklámhatóság pedig megtiltotta, hogy a hirdetés újra megjelenjen a sajtóban. Úgy vélik, hogy a fotókon szereplő nők kihívó testtartása, szexi pillantása a felirattal együtt negatív színben tünteti fel a légikísérőket.

A Ryanair viszont állítja, hogy utaskísérőik önként, saját szabadidejükben jelentkeztek a fotózásra, és nem tartják lealacsonyítónak a képeket. A fotókat ráadásul a cég jótékonysági céllal készült, éves fali naptárjából válogatták ki. „A légitársaság naptárából minden évben tízezer példány elfogy, a közel százezer fontos bevétellel pedig azoknak szeretnénk segíteni, akiknek arra a legnagyobb szükségük van. Ezért továbbra is reklámozni szeretnénk a jótékonysági naptárat” – hangoztatta Stephen McNamara, a Ryanair kommunikációs vezetője.

A Ryanairnek egyébként nem ez az első összetűzése a reklámhatóságokkal. 2008-ban azért tiltották be az egyik hirdetésüket, mert egy miniszoknyában és haspólóban pózoló fiatalkorú diáklány volt a reklám főszereplője. Franciaországban később azért kellett 60 ezer eurós bírságot fizetniük, mert egy plakáton felhasználták Nicolas Sarkozy és Carla Bruni képét, mire a politikus és felesége beperelte a céget. 2011 áprilisában pedig azért indítottak vizsgálatot ellenük, mert a február–márciusi kampányuk hirdetésében egy bikiniben, napszemüvegben koktélozó lány hasalt, lába között a felirattal: „Utazz a nyárba most!”

Exit mobile version