Környezettudatosság – egy új század kihívásai (x)

nlc | 2012. Május 14.
A biztosítóra rábízzuk értékeinket. De vajon milyen értékekben hisz egy világcég, ha nemcsak egyes ügyfeleiről, de egyenesen egy egész bolygóról van szó?

Klíma-, környezet- és természetvédelem, baleset-megelőzési és közlekedésbiztonsági programok, paralimpia, gyermekmentő… miért éppen ezeken a területeken támogatnak programokat?

Az Allianz felelősséget érez és vállal társadalmunkért és jövőnkért. Így támogatási és szponzorációs stratégiája – az ügyfelek hosszú távú igényeit szem előtt tartva – a fenntartható fejlődést szolgálja az élet minden területén. Cél, hogy az ügyfelek érezzék, számíthatnak ránk a sorsdöntő pillanatokban is. Az Allianz a márkanév ismertségét hazai és nemzetközi szponzorálással is igyekszik növelni. Az ügyfelek igényei alapján több évtizede vesz részt olyan szakmai, társadalmi és kulturális programokban, amelyek nemcsak országos, de helyi szinten – a kisebb közösségek számára – is fontosak. Az Allianz adományozási és szponzorációs gyakorlatában a német anyavállalat nemzetközi stratégiáját követi, mely szorosan kapcsolódik az Allianz jól ismert brandjéhez, így klíma- és környezetvédelem, baleset-megelőzési és közlekedésbiztonsági programok, események, sport és társadalmi célú szponzorálások az elsődlegesek.

Miért éppen a klímavédelem az egyik leghangsúlyosabb téma? Miért fontos ez egy biztosítóvállalatnak?

A klímaváltozás miatt manapság egyre gyakoribbak a természeti katasztrófák, amik súlyos károkat okoznak, nagy kockázatot jelentve ezzel a biztosítók számára is. Mivel a természeti katasztrófák következtében növekednek a biztosítókkal szembeni kárigények, a globális felmelegedés manapság a biztosítói szakma előtt álló legnagyobb kihívások közé tartozik.
Felelős társadalmi szerepvállalóként az Allianz évtizedek óta aktívan közreműködik a globális klímaváltozásból fakadó kockázatok csökkentéséért folyó küzdelemben, mind nemzetközi szinten, mind Magyarországon.

Hogyan tudják támogatni a gyakorlatban a klímakutatást?

Az Allianz Hungária az elmúlt években támogatta a Magyar Tudományos Akadémia VAHAVA projektjét, amelynek keretében tudományos kutatások folytak a globális felmelegedés várható hatásairól; hozzájárult a Változó klíma című ismeretterjesztő filmsorozat létrejöttéhez. Több éve rendszeresen csatlakozunk a WWF Föld órája kampányához, amelynek keretében 2012-ben további környezetvédelmi aktivitásra vonatkozó vállalást is tettünk.

„Ha 400 vállalat és intézmény regisztrál a foldoraja.hu weboldalon, akkor az Allianz Hungária Zrt. vállalja, hogy a 2012-es év során munkatársai megtisztítják a Tisza menti ártér egy részét a tájidegen növényzettől” – hogyan áll most ez a projekt?

Mivel 467 vállalat és intézmény regisztrált, a vállalásunk megvalósítása, illetve annak megszervezése folyamatban van. Várhatóan kora ősszel, szeptember folyamán fogjuk végrehajtani az ártértisztítást a WWF szakértő munkatársainak vezetésével. Az idegen fa- és cserjefajok elterjedése komoly problémát jelent az árvíz elleni védekezésben, mert ezek a növények meggátolják, hogy a víz visszahúzódjon a folyómederbe. Ezért is bír nagy környezetvédelmi jelentőséggel ez a vállalás. Emellett fontos szempont volt az is, hogy munkatársainkat bevonjuk ebbe az aktivitásba. 

Hogyan tudja egy biztosító fejleszteni/terjeszteni a környezettudatosságot?

Természetesen az első és legfontosabb, amit a klímavédelem terén tehetünk, hogy működésünk során is a környezetkímélő megoldások részesítjük előnyben. E-termékeink és e-szolgáltatásaink bevezetésével például ügyfeleink kényelmes, gyors kiszolgálása mellett a papírfelhasználás csökkentése is fontos szempont volt. Emellett a munkatársak mindennapi munkáját is olyan digitális megoldások segítik, amelyekkel igyekszünk minimálisra szorítani a papírfelhasználást. 2010-ben székházunknak is egy olyan innovatív épületet választottunk, amelynek tervezésekor elsődleges szempont volt az energiatakarékosság.

Az Allianz különböző csatornákon folyamatosan igyekszik felhívni mind ügyfelei, mind munkatársai figyelmét a klímatudatosság fontosságára. Ügyfeleinket például facebookos játékok, posztok és e-dm leveleken keresztül bátorítottuk, hogy vegyenek részt a Föld órája kampányban, munkatársaink téma iránti érzékenységét pedig egy belső klímahét keretében olyan aktivitások, mint a témában tartott előadások és a ZÖLD irodaház házbejárás révén igyekeztünk növelni.

Milyen egy igazi zöld irodaház? A munkatársak mennyire tudják működtetni?

A klímaberendezéseknél szabadhűtő (freecooling)-, a felvonóknál ecopower-, a légkezelőknél hővisszanyerő rendszer, az esővíz újrahasznosítása, mozgásérzékelős világításkapcsolás, valamint az ökogazdaságos megoldások, a szelektív hulladékgyűjtés, a hővisszaverő ablakok és kiemelt hangszigetelések alkalmazása. A BREEM „Very good” előminősítésű K3 irodaházban az összes építészeti megoldás egyszerre teljesíti az Allianz csoport és a 21. század környezettudatos elvárásait.

Exit mobile version