Mivel 2014-et írunk, elsőnek ránéztem, írnak-e valamit a MÁV Facebook-oldalán, de oda három éve nem posztolt senki. Sem a MÁV-Start közösségi oldalára. Mert annak is van külön. A máv-start.hu-n ráadásul a legfrisebb hír szerdai, és a június 21-től esedékes nyári menetrendről tájékoztat. Az országban tomboló viharnak jele sincsen.
Jó, akkor nézzük meg a Magyar Távirati Iroda híreit, mint minden rendes információra szomjazó állampolgár. Itt meg is találtam egy friss, 7:00-kor kiadott hírt, miszerint a Dél-Dunántúlon több vonalon késnek a vonatok kidőlt fák, illetve “felső vezetéki zárlat miatt”. Lássuk, mit is jelent ez pontosan. Haladjunk mondatról mondatra az MTI hírében! Megéri.
“A Mávinform közlése szerint a Barcsról Pécsre közlekedő vonat kénytelen várakozni, miután Darány és Szigetvár között fa dőlt a sínekre” – szól a hír. Megnéztem, mit jelez ehhez képes a Máv-Start oldala, ahol mindig külön rubrikában jelzik a várható késéseket. Ahhoz képest, hogy fa dőlt a sínre, a MÁV bravúrosan megoldotta a közlekedést, 7:05 perckor már kevesebb mint fél órás késéssel szállították az utasokat ezen a vonalon az online felületük tájékoztatása szerint:
De ez még csak a kezdet. “A Dél-balatoni vasútvonalon Fonyód és Balatonszárszó között van zárlat a felső vezetékben, itt is várakoznak a vonatok” – szól a következő figyelmeztetés. Ehhez képest a várható késés mindössze 5 perc. Bravó!
Máshol sem úszták meg a vihart nyomtalanul: “Dombóvár és Kaposvár között hajnali 4 óra óta nincs feszültség a vasúti felső vezetékben, emiatt a villanymozdonnyal közlekedő vonatok nem tudnak útnak indulni a Dombóvár-Kaposvár-Gyékényes vonalon” – írja az MTI. Hogy ez késésre lefordítva mit jelent? Semmit, a közlekedés hasít, mint az álom. Köszönjük!