1. A helyezkedő
A leszállók fele még az ajtóig sem ért el, de ő már nyomul befelé, könyékkel kicsit rásegít, esetleg hangosan méltatlankodik, mert nagyon siet. Persze ettől még egyáltalán nem fog hamarabb elindulni a busz, de legalább mindenkinek rá tud lépni a lábára.
2. A kényelmes
Tömve van a metró, és egyébként is mindenki levegő után kapkod, mert 40 fok van, és áll a levegő? Ugyan már. A lényeg, hogy ő kényelmesen maga mellé tudta mindkét oldalra pakolni a szatyrait, és ezzel tulajdonképpen nem is foglal túl sok helyet, csak úgy nagyjából három további leülni vágyóét. Csomagokat ölbe venni, esetleg lába mögé a földre helyezni a karakter megtartása érdekében szigorúan tilos.
3. A főhős
Teljesen mindegy, hogy nő vagy férfi, fiatal vagy idős, a “főhős” szerep nem válogat. Ő az, aki társalgás közben egy-egy frappáns mondat végén büszkén körülnéz, hogy mindenki hallotta-e. Aki indokolatlanul hosszan és hangosan magyaráz a gyereknek, mert a bölcsességét kár lenne bárkinek is kihagynia. Ha társaság nélkül utazik, akkor ideális önkifejezési eszköz a mobiltelefon valószínűtlenül hangos használata, lehetőleg minél több intim részlet kitárgyalásával.
4. A megmondó
Felháborítja, hogy lassan megy a busz. Kiakasztja, hogy nem jár a levegő. Gyomoridege lesz attól, hogy a sofőr már másodszor dudál az út alatt. De ő odamegy, és megmondja. Mindjárt, de tényleg. Mert ez tűrhetetlen. Hogy ennyi pénzt kifizet az ember, erre ezt kapja. És neki jogai vannak, amit nem is hagy annyiban. Majd ő rendet tesz itt. Benyújtja a panaszt, megírja a levelet, és különben is ismer valakit a központban, úgyhogy fel is írja mindjárt a rendszámot. Csak előtte pihen egy kicsit.
5. Az orrfacsaró
2014. Minden sarkon illatszerbolt és kis közért. Szóval szappan, dezodor? Esetleg egy rágó a reggeli kolbász és hagyma után? Nem? Oké, de akkor legalább ne szuszogjon mások arcába, legyen olyan kedves. Esetleg jusson eszébe, hogy kinyissa az ablakot, ami mellett áll.
6. A DJ
Szuper, hogy megvannak neki a legjobb slágerek. Persze, kár is lenne halkan hallgatni. Akkor nem jön ki eléggé a basszus. Gondoskodik róla, hogy igazi koncerthangulat legyen, az sem baj, ha a saját zenéden és fülhallgatódon keresztül is meghallod az övét. Legalább tanulsz végre egy kis stílust, ugye.
7. Az auragyilkos
Ő az, akinek teljesen mindegy, mennyi hely van még körülötte, akkor érzi jól magát, ha közel érez magához. Téged. Vagy bárki mást. A lényeg, hogy kicsit összeérjen a bőrötök, esetleg a könyöke és a veséd, de semmiképpen ne hagyjon neked intim szférát még akkor sem, ha egyébként ürességtől kong a jármű.
8. A bamba
Még egy kicsit nézelődik, mielőtt leszáll. Természetesen az ajtó közepénél szobrozva. Fontos, hogy rendületlenül egy helyben álljon, dacolva a le- és felszállni vágyókkal, a lehetőségekhez mérten pedig kicsit még a lábát is kirakja, hogy legyen miben elesnünk.
9. Az ismerkedő
Majdnem gyanús, hogy ő eleve le sem száll a buszról, hanem újabb és újabb kört tesz végállomástól végállomásig. Így szerez barátokat. Folyamatosan közlendője van, többnyire teljesen mindegy, hogy ki ül mellette, lényegében képes onnan folytatni a következőnek a sztorit, ahol az előzővel véget ér. Logikát és történetszálat ne keressünk. Nyugalmat se.
10. A megpihenő
Szédületes bulin ütötte szét magát előző este, de az is lehet, hogy három műszakban dolgozik, mindenesetre leül, elhelyezkedik, két megálló múlva pedig finoman elkezd billenni a feje a vállunk irányába. Általában akkor rezzen össze, amikor a homloka már finoman hozzánk ér, de haladóbbak egész egyszerűen ránk dőlnek, úgy maradnak, és kész.