Nem kellenek az új tankönyvek a tanároknak

Index, Nők Lapja Café | 2014. November 27.
Nem csillapodott a tankönyvmizéria, sok helyen a pedagógusok szülői segítséggel szerezték be a régi tankönyveket, hogy abból tanítsanak. Titokban.

Az új tantervek jegyében az állami iskolák ebben a tanévben bizonyos évfolyamokon csak a kísérleti tankönyveket vagy egy másik ajánlott könyvet használhatnak. Több helyen azonban a tanárok összefogtak a szülőkkel és az állami kísérleti tankönyvek helyett a régi, bevált tankönyveket vásárolták meg, és a gyerekek ezekből tanulnak. A pedagógusokat ezért a Klebersberg Intézményfenntartó Központ (Klik) el is marasztalhatja.

Az új könyvek elutasításáról egyébként már rögtön a tanév kezdetekor lehetett hallani. Az Index által megkérdezett pedagógusok szerint az új könyvekkel az újszerűségük és a taníthatóságuk a probléma. Többen kifogásolják, hogy a tankönyveken érződik, hogy azok rohammunkában készültek, ezért nincsenek igazán átgondolva. A Nők Lapja Café is foglalkozott azzal, hogy egyes könyvekbe milyen bizarr megközelítések kerültek bele.

Vannak azonban olyanok is, akik szerint az egész csak egy hiszti, a probléma, hogy a tanárok nem képesek megújulni, egyébként is most egy kísérleti év zajlik, utána pedig az új tankönyvek sokkal jobbak lesznek. A tankönyvek kifejlesztői szerint a tanárok tovább finomíthatják a tankönyveket.

Amellett, hogy mindez mennyi pluszterhet ró egy tanárra, kérdés, hogy hogyan csapódik le egy diák esetében ez a kísérletezés. Hogyan lehetséges hatékony oktatás egy ilyen szituációban? Mit tegyen a pedagógus, ha a gyermek érdekeit tartja szem előtt, és hogyan alkalmazkodjon a helyzethez a szülő?

 

Exit mobile version