7 kérdés a BKK-ról Dabóczi Kálmánnak

B.E. | 2014. December 04.
Minden héten találunk valamit a fővárosi tömegközlekedésen, amit megreformálnánk. Bár az is igaz, hogy nem vagyunk közlekedési szakemberek, csak mezei utasok. 7 kérdést tettünk fel Dabóczi Kálmánnak, a BKK új vezetőjének.

Tény, hogy az elmúlt években rengeteget fejlődött a budapesti tömegközlekedés színvonala (BKK-Futár, megújult 1-es villamos, BuBi…), mi azért még tudnánk mit javítani rajta. Szerettünk volna hét kérdésre választ kapni a Vitézy Dávidot váltó Dabóczi Kálmántól, és megismerni ezekben a kérdésekben az álláspontját, de az új vezér egyelőre nem elérhető. A BKK sajtóosztálya a Fővárosi Önkormányzat sajtóosztályához irányított minket, ott pedig közölték, hogy Dabóczi Kálmán leghamarabb januárban tud válaszolni a kérdéseinkre. Várunk. De addig is megmutatjuk nektek, hogy mire vagyunk kíváncsiak. Ti mivel egészítenétek ki a listánkat?

1. Örök probléma a felülről és oldalról, széltől és esőtől védett megállók hiánya, főleg a Dunához közeli helyeken. Ön szerint lesz erre megoldás? Támogatná a komfortosabb megállók építését?

2. Mi lesz a jelenleg leginkább turistahajóként működő BKV-hajók sorsa? Mit gondol, át lehetne úgy szervezni az útjukat (és a menetidőt), hogy rendes tömegközlekedési eszközként működjenek?

3. Meddig kell még a papíralapú jegy? Mikortól lesz mágneskártyás beléptetőrendszer?

4. Sokszor szóba került már, hogy mobiltelefonon is lehessen jegyet vásárolni, vagy hogy egy kártyára feltöltött összegből fedezhessük az utazás árát. Támogatná az újfajta fizetési módokat? Milyen formában? Hol tartunk most?

5. Mi a véleménye a P+R parkolókról, és milyen módon támogatná ezek megépülését a város külső részein?

6. A magas lépcsős járműveket mikorra vonják ki végleg a forgalomból?

7. Tervezik-e, hogy a jegyellenőrök idegennyelv-oktatását támogatják?

Exit mobile version