Lemorzsolódó diákok, funkcionális analfabéták

nlc | 2015. Április 20.
2010 óta emelkedik a korai iskolaelhagyók aránya. A tankötelezettségi kor csökkentése miatt (18-ról 16 évre) egyre többen nem szerzik meg a középfokú végzettséget.

Elsősorban a szakmunkásképzésből morzsolódnak le a diákok – írja a vg.hu. Ez hosszú távon nem csak munkaerő-piaci, hanem szociális probléma is lesz. A tankötelezettségi kor megemelése szükséges lenne, de nem old meg mindent. Fontos lenne az általános készségek és a tanulási képesség elsajátítása is, hiszen a szakmák folyamatosan változnak a technológiai fejlődés miatt.

További tényező, hogy a szakmunkásképzésben részt vevő diákok jelentős részének gyenge az olvasási és szövegértési képessége. Ez a probléma már az általános iskolában jelentkezik, 2009 óta folyamatosan nő a szövegértésből rosszul teljesítők aránya. Egy felmérés szerint hazánkban a fiúk 27 százaléka, valamint a lányok 13 százaléka funkcionális analfabéta. Rosszul teljesítünk az élethosszig tartó tanulás terén is: a 25–64 éves népességen belül 3 százalék körül alakult az oktatásban, képzésben részt vevők aránya.

Exit mobile version