A BKK-n keresztül a buszokat üzemeltető BKV korrekt választ küldött, egyben azt is leírta, mi a teendő akkor, amikor épp belerohadunk a buszba. Igen, szólni kell.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy ha panaszt teszünk a BKK-nál, akkor meg kell adni a panaszolt eset pontos helyét, időpontját, a járat számát, esetleg a jármű rendszámát vagy pályaszámát. A BKK ugyanis így tudja kivizsgálni az eseteket, és tud intézkedni az adott probléma megoldásáról. Úgy, mint Anikó esetében.
Ezúton szeretném kérni, hogy a FLR-723 forgalmi rendszámú autóbusz javításáról szíveskedjenek mielőbb gondoskodni. Az említett járaton tegnap (július 5.) utaztam, akkor 97E jelzése volt. A klímaberendezés működött, ám valami oknál fogva forró levegőt fújt az utastérbe. Így fordulhatott elő, hogy bár a kinti hőmérséklet a 40 fokot közelítette (talán meg is haladta), de a jármű belsejében 50 fok körül lehetett.
Ma reggel a FLR-719-es járaton (szintén 97E jelzéssel), nem működött a klíma. (Mindkét jármű a BKV 2006-ban beszerzett csuklós Volvo busza – a szerk.)
A múlt héten már előfordult, hogy megkértem a busz vezetőjét (169E), hogy legyen szíves bekapcsolni. Nem azért, mert nem tudok létezni nélküle, hanem azért, mert az új buszoknak nagyon kevés, illetve nagyon kicsi nyitható ablakai vannak. Van olyan jármű, amelynek egyáltalán nincs.
Kérem, legyenek szívesek felhívni az autóbuszok vezetőinek figyelmét, hogy jelenleg hőségriadó van. Ne kelljen külön szinte könyörögni. Higgyék el, sokkal kellemesebb elviselhető körülmények között utazni. Még akkor is, ha válaszul azt kapom a kedves buszvezetőtől, hogy ő meg fog fázni, mert egész nap klímahasználat mellett kell vezetnie.
Ezek a járatok Keresztúr és az Örs vezér tere között már nem állnak meg sehol. Így ajtónyitás sem történik, levegőcsere sincs. 15 percet elviselni 45-50 fokban, levegőtlen helyen, még egy egészséges embert is megvisel. Segítségüket nagyon köszönöm.
A BKV, egy hónappal később érkező, válaszlevelét a BKV-figyelő blogon olvashatod!