Madarat tolláról, vezetőt kommunikációjáról

cafeblog/emberibb | 2015. December 12.
Nincs fontosabb vezetői készség, mint a hatékony kommunikáció. Lehet ezzel nem egyetérteni, de legyen valaki szakmailag bármilyen felkészült és elismert vezető, ha nem tud szót érteni az emberekkel.

Nézzük meg közelebbről. Először is, ahhoz, hogy kiváló kapcsolatok jöjjenek létre emberek, munkatársak, partnerek között, ahhoz igenis jól kell velük kommunikálni. A legtöbb munkakörben a napi munkaidő 3/4 részét kommunikációval töltjük. Írásban, szóban, metakommunikációval.

Kérdem én, ha adott egy vezető, aki igazából még csak “főnök” (hiszen vezetővé válni kell), rendelkezik minden szakmai kompetenciával ahhoz, hogy betöltse a posztját, de a hagyományos szóbeli interakciók sem tartoznak az erősségei közé, nemhogy az asszertív, konfliktuskezelő, nyer-nyer hozzáállást előtérbe helyező kommunikációs eszközök, hogyan tudna megfelelő készségek nélkül például jó visszajelzést adni? Vagy hosszú távú együttműködéseket kapni? A munkahelyi terrorról nem is beszélve.

Amint az emberek megérzik azt, hogy őszinte érdeklődést mutatunk irántuk, sokkal hamarabb befogadják a főnök utasításait, könnyedebb lesz számukra a számon kérhetőség is. Ehhez csupán egy nagyon fontos dolog szükséges: az emberek szeretete. Az, aki nem szereti az embereit, nem fog tudni velük szót érteni, hosszú távon nem is tudja majd fenntartani a csapatát.

A folytatásért kattints az Emberibb caféblogra!

Exit mobile version