Nézzük meg közelebbről. Először is, ahhoz, hogy kiváló kapcsolatok jöjjenek létre emberek, munkatársak, partnerek között, ahhoz igenis jól kell velük kommunikálni. A legtöbb munkakörben a napi munkaidő 3/4 részét kommunikációval töltjük. Írásban, szóban, metakommunikációval.
Kérdem én, ha adott egy vezető, aki igazából még csak “főnök” (hiszen vezetővé válni kell), rendelkezik minden szakmai kompetenciával ahhoz, hogy betöltse a posztját, de a hagyományos szóbeli interakciók sem tartoznak az erősségei közé, nemhogy az asszertív, konfliktuskezelő, nyer-nyer hozzáállást előtérbe helyező kommunikációs eszközök, hogyan tudna megfelelő készségek nélkül például jó visszajelzést adni? Vagy hosszú távú együttműködéseket kapni? A munkahelyi terrorról nem is beszélve.
Amint az emberek megérzik azt, hogy őszinte érdeklődést mutatunk irántuk, sokkal hamarabb befogadják a főnök utasításait, könnyedebb lesz számukra a számon kérhetőség is. Ehhez csupán egy nagyon fontos dolog szükséges: az emberek szeretete. Az, aki nem szereti az embereit, nem fog tudni velük szót érteni, hosszú távon nem is tudja majd fenntartani a csapatát.
A folytatásért kattints az Emberibb caféblogra!