A tűzoltók létrás kocsiról távolították el a hídról a még veszélyesen lelógó kődarabokat, erre az időre lezárták a Petőfi hídnál a budai alsó rakpartot. A munkát azóta befejezték, így újra járható az érintett szakasz.
A Petőfi híd szerkezetét a második világháborút követő újjáépítés során több mint 30 éve, 1980-ban újították fel. 1996-ban a Nagykörút felújításával együtt átépítették a villamosvágányokat és az útpálya burkolatát. A híd pályaszint alatti acélszerkezeti és korrózióvédelmi felújítását akkor nem végezték el, ez okozhatta szerdán a burkolatelemek lezuhanását.
A Petőfi híd felújítása egyre sürgetőbb, költségeit 10 milliárd forintra becsülik. A rekonstrukciót eseti forgalomkorlátozások mellett is el tudják majd végezni, így hónapokig tartó lezárásra vélhetően nem kell majd számítani – tudta meg az Index.hu.