A törvényt megerősítették: ha rossz, 3 napon belül cserélni kell az árut

nlc | 2016. Március 18.
Elromlott a tévé? A Kúria megerősítette a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság joggyakorlatát a 3 munkanapos cserekötelezettség ügyében, tehát meghibásodás esetén a forgalmazó köteles cserélni a rossz árut.

Az Nemzeti Fogyastzóvédelmi Hatóság (NFH) közleménye szerint a Kúria 2016 februárjában datált döntésében az új Ptk. hatálya alatt keletkezett panasz kapcsán megerősítette a fogyasztóvédelmi hatóság korábbi jogalkalmazási gyakorlatát a tartós használatra rendelt, kötelező jótállás alá eső termékek esetében, a három munkanapon belüli cserekötelezettség vonatkozásában.

Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló kormányrendelet értelmében a rendelet hatálya alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári törvénykönyv azon pontjára, mely értelmében aránytalan többletköltséget írhat fel, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

Amennyiben a vállalkozás számára gyanús a hiba eredete, s a csereigény érvényesítését követően utólag kiderül, hogy az eredeti termék esetében nem rendeltetésszerű használat esete állt fenn, akkor a vállalkozás polgári peres eljárás keretében érvényesíthet igényt a  fogyasztóval szemben.

Klikk ide, ha a közleményhez tartozó paragrafusok és egy jogi példa is érdekel.

Exit mobile version