1500 panasz után eljárás indult a Tigáz ellen

NLCafé/MTI | 2016. Július 13.
A behajtási gyakorlat hagyott némi kívánnivalót maga után.

Csaknem 1500 panasz érkezett a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalhoz (MEKH) a Tigáz kapcsán a társaság késedelmes fizetés esetén alkalmazott gyakorlata miatt, ezért hatósági eljárás indult.

Bár a március 24-étől hatályos törvény lehetőséget ad a szolgáltatóknak behajtási költségátalány alkalmazására, de azt nem teszi kötelezővé.

A Tigáz Tiszántúli Gázszolgáltató Zrt. nem jelezte sem a hivatalnak, sem felhasználóinak, hogy élne ezzel a lehetőséggel, és nem kezdeményezte üzletszabályzatának megfelelő módosítását sem.

A MEKH felidézte, hogy június 10-én egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval. Az egyeztetés után a Tigáz közleményében ismerte el, hogy bizonyos esetekben hibásan alkalmazta a jogszabályt.

 A MEKH az általa megindított hatósági eljárás keretében írásos nyilatkozattételre szólította fel a Tigázt, és vizsgálja, hogy pontosan milyen fogyasztói körben, mekkora mértékben, milyen feltételekkel és tájékoztatás mellett alkalmazza a társaság a behajtási költségátalányt.

Exit mobile version