Nyugat-Európában annyira népszerű a biciklizés, hogy már “gyorsforgalmi bicikliutak” épülnek, amelyek új szintre emelik a kerekezés élményét – írja a hvg.hu. Nagy előnye a bringasztrádának, hogy egyre többen teszik le az autójukat, ezzel akár több tízezer tonnával is csökkenteni lehet a szén-dioxid-kibocsátást.
Csökkenti az autósdugókat is, mivel egyre többen ingáznak is oda-vissza. Kevesebb lesz a baleset, javul a lakosság egészségi állapota, de mentálisan is sokat számít, ha szabadban mozogva érkezünk meg munkahelyünkre. Azonban a megvalósítás elég drága, hiszen nem elég megépíteni, de a fenntartási költségre, a közvilágításra vagy a téli hóeltakarításra is gondolni kell.
Mindeközben Budapesten egyelőre még a városon belüli bicikliút- és biciklisáv-fejlesztések sem mennek zökkenőmentesen, ezért az utóbbi időben kifejezetten elmérgesedett a bringások viszonya a városházával.