Magyarországon nagyjából 600 ezer járművet érint majd a változás. A motorok többsége tíz évnél idősebb, így azok első forgalomba helyezése környezetvédelmi jellemzőik alapján meg sem történhetne – az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint. A rendszámosítás a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul magas költségeket róhat a tulajdonosra, ezért vélhetően változtatnak a jelenlegi szigorú jogszabályokon is.
A Világgazdaság úgy tudja, a jövőben kevesebb autó kaphat zöld rendszámot. A szigorítást a technológiai fejlődéssel indokolják. Eddig a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibrid luxusautók is kaphattak zöld rendszámot, a jövőben ezeket a járműveket kiszűrik, és csak az olyanoknak adják meg, amelyek képesek tisztán elektromos működtetéssel megtenni meghatározott távolságot, illetve a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét is meghatározzák.