A békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium igazgatója történelmet is tanít az iskolában. Komáromi István tanárként és a diákokkal való rövid beszélgetések alapján is úgy látja, átlagos, közepes nehézségű volt a középszintű történelemérettségi feladatsor. Megfelelő felkészüléssel az írásbelin legalább 4-est könnyedén szerezhetnek a diákok.
Leszűkítette a történelemérettségi kérdéssor a diákok lehetőségeit
Az igazgató az érettségi tesztsort jónak, a tananyagra épülőnek ítélte. Az esszékérdések – mind a tatárjárásra, mind a dualizmus kori nehéziparra vonatkozó – ugyanakkor túlságosan leszűkítette a vizsgázók lehetőségeit. Előbbinél sem az előzményeket, sem a következményeket nem kérték, kizárólag az 1241–42-es évek eseménytörténetét várták. A dualizmus kori kérdés pedig kizárólag a nehéziparra kérdezett rá.
Komáromi István az emelt szintű történelemérettségivel kapcsolatosan megjegyezte, az első részt nem tartja ugyan könnyűnek, ugyanakkor az esszék kifejhetőek voltak. A tatárjárást emelt szinten is kérdezték, itt az okait és a következményeit is le kellett írniuk a diákoknak.
Átlagos nehézségű volt a 2017-es történelem érettségi
Makuláné Gulicska Valéria, az orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakgimnázium és Kollégium történelem szakos igazgatóhelyettese is azt tapasztalta, a diákok bizakodóan, jó kedéllyel álltak fel az érettségi vizsga után. Azt mondták, nem érezték nehéznek a középszintű feladatsort, és a rendelkezésre álló idő is bőven elég volt.
Átlagos nehézségűnek értékelte az idei középfokú történelemérettségi vizsga írásbeli feladatait Hegedűs Beáta történelemtanár, a kaposvári Munkácsy Mihály Gimnázium igazgatóhelyettese. A tanárnő azt mondta, az esszék egy kicsit könnyebbek voltak, a rövid feladatokon gondolkozniuk kellett a diákoknak. Az érettségizők kihasználták a rendelkezésre álló időt, az iskolában senki sem adta be idő előtt a dolgozatát.