Nemcsak a metróval, a HÉV-vel is problémák vannak – frissítve

nlc | 2017. Június 26.
A metró után most már a HÉV-vel is komoly gondok vannak. A Batthyány tér és a Margit híd közötti alagútban sebességcsökkentést rendeltek el az aggasztóan szaporodó hajszálrepedések miatt.

Még nem olyan aggasztó a helyzet, mint a 3-as metró esetében, de hajszálrepedések miatt van miért aggódnunk az 5-ös HÉV vonalán is. A Batthyány tér és a Margit híd közötti agyonhasznált HÉV-alagútban már ugyan eddig is láthatók voltak repedések, de ezek mellé újabbak alakulnak ki az alagút fölött közlekedő fonódó villamosok okozta fokozott igénybevétel miatt – derült ki a BKV Népszavának megküldött válaszából. 

A helyzet komolyságát jelzi, hogy a pályaszakaszon sebességcsökkentésre kötelezték a fonódó villamosokat is. “A HÉV-alagút födémje feletti közlekedés feltételeit a Nemzeti Közlekedési Hatóság határozta meg számunkra, végzésük alapján 2016 szeptemberétől 25 km/h sebességkorlátozást vezettünk be az érintett szakaszon. A hatósági állásfoglalás szerint a korlátozást addig kell fenntartani, amíg az alagútban tapasztalt hajszálrepedések terjedése műszakilag teljesen megoldódik” – közölte a közlekedési társaság a lappal.

Az alagútban még a fölötte haladó, lelassított villamosoknál is alacsonyabb sebességgel kénytelen közlekedni a HÉV: a Batthyány téri állomásra 20 kilométeres sebességgel haladhatna be a szerelvény, de ezt 10 kilométerre csökkentették. Mivel a repedések terjedése így sem szűnt meg, ezért az alagút felett közlekedő villamosok sebességét is mérsékelték.

Frissítés: 

A MÁV Kommunikációs Igazgatóságának közleménye:

 “Budai Fonódó” által érintett alagúti födémszerkezet alatt a HÉV pályán az állomás és a váltókörzet között 20 km/h-val, onnan a Margit hídi megállóhelyig 40 km/h-val közlekedhetnek a szerelvények. Hangsúlyozni szeretnénk, hogy a “Budai Fonódó” építése előtt is már ezek voltak az engedélyezett sebességhatárok. A Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2016. júniusában kiadott  használatba vételi engedélyben elrendelt alagúti monitoring-rendszer kiépítése megtörtént, a folyamatos ellenőrzések tervszerűen zajlanak. Az eddigi szakértői vizsgálatok a “fonódó” 2015. decemberi átadása óta nem mutatnak olyan jellegű állagromlást az alagút szerkezetében, amelynek következtében sebességcsökkentést kellene elrendelni.

Exit mobile version