Önvezető kamionokat teszteltek az M1-es autópályán. A három kamion egy speciális technológia, a platooning segítségével haladt a sztrádán: csak az első járműben ült vezető, a többi kamion a vezeték nélküli kapcsolatnak köszönhetően követte a konvoj első tagját.
Ennek ellenére biztonsági okokból az M1-esen haladó valamennyi jármű vezetőfülkéjében ült sofőr. A kamionok Lébénynél hajtottak fel a sztrádára, majd Rábapatonánál, az M85-ös gyorsforgalmi úton fordultak vissza. A kamionokat a Volvo Trucks és a Waberer’s International Nyrt. közösen tesztelte.
Dér Péter, a Volvo Trucks kereskedelmi igazgatója arról beszélt, hogy a platooning technológiával biztonságosabb, környezetkímélőbb és gazdaságosabb lehet az árufuvarozás. A járművek reakcióideje gyorsabb, mint az emberé, így könnyebben elkerülhetők a balesetek, kevesebb üzemanyagot használnak fel a konvojban haladás miatt, ezáltal kevesebb káros anyagot bocsátanak ki. Előnye még, hogy csak egy sofőr utazik a konvojjal.
A technológiai mindennapos használata előtt rendezni kell a különböző országok közlekedési és egyéb szabályait is. Reálisan négy-öt év múlva üzemeken belül, logisztikai centrumokban már alkalmazható lesz a megoldás, de a közúti fuvarozásban egyelőre még nem valószínű, hogy bevezetik.