Pár hete magunk is beszámoltunk arról, hogy hídrekonstrukciós munkák miatt több sávot is lezártak az M0-s autót déli szektorában. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közleménye szerint a térségben három, részben egymásra épülő beruházás zajlik, viszont a tartós torlódásokért a körgyűrűn zajló munkák a felelősek.
A tárca tájékoztatása szerint szeptember elején egyeztetést tartott az érintett közlekedésfejlesztési társaságok bevonásával, ahol hosszú távú megoldásokat kerestek a probléma enyhítésére.
Ennek eredménye, hogy
- a jelenlegi 2×2 sáv helyett 2+3 sávon haladhat majd a forgalom a hárosi Duna-hídon,
- a Csepel szigetről az M1-es autópálya felé három sávot alakítanak ki,
- a soroksári Duna-hídon a terelés előtt a Csepel-szigetről felhajtók besorolását hosszabb gyorsítósávok kiépítésével segítik,
- átprogramozták a jelzőlámpákat, amelyek mostantól a forgalom függvényében működnek,
- sűrűbben, több kocsival közlekedik csúcsidőben a ráckevei hév,
- több ponton rendőri irányítás mellett halad majd a forgalom.
A minisztérium mérlegeli azt is, hogy alternatív útvonalakat javasoljon a teherforgalom résztvevőinek.
Forrás: MTI-OS