Nem javult látványosan, de nem is romlott a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége – írja a 2018-as kompetenciamérés kapcsán az eduline.hu-ra hivatkozva az Index. A lap szerint a matematikai felmérés átlageredményei szinte minden évfolyamban megegyeznek a 2017-es értékekkel, a nyolcadikos és a tizedikes diákok szövegértése kicsit javult, a hatodikosoké pedig kicsit romlott.
A felmérés eredményeiből kiolvasható, hogy hatalmas a törés területenként: míg Budapest, Közép- és Nyugat-Magyarország az élen jár, addig az észak-magyarországi és az észak-alföldi régió lemaradásban van a kompetenciamérés alapján.
Ami rossz hír, hogy a szakközépiskolások (régebben szakiskolások) eredményei az előző évhez hasonlóan tragikusak voltak. „A szakközépiskolák 10. évfolyamában tanulók eredményei nagyságrendekkel elmaradnak az átlagtól, rosszabbak még a hatodikos elemisták átlageredményeinél is” – írja az Index, majd hozzáteszi, a szomorú eredményt nem annyira a középiskolai oktatás milyensége magyarázza, hanem az, hogy szakközépiskolába eleve a rosszabb eredményeket felmutató diákok mennek.