Fontos szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén

Sz.Cs. | 2024. December 20.
Hamarosan újabb szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén, amely nem kis kellemetlenséget okozhat.

Több mint egy hónappal ezelőtt derült ki, hogy január 16-án az eddig a hivatalos ügyeink intézése céljából használatos Ügyfélkaput felváltja az Ügyfélkapu+ rendszer, illetve a Digitális Állampolgár mobilalkalmazás. Mint ismert, az Ügyfélkapu január 16-tól megszűnik, így akik nem regisztrálnak át időben, elveszíthetik a hozzáférésüket az elektronikus ügyintézéshez. 

Az átállást megelőzően azonban még egy változás jön  2025. január 1-jétől, ugyanis a még működő Ügyfélkapu felületén egy fontos szolgáltatás megszűnik. A Portfolio azt írja, hogy jelenleg több százezer lakossági és vállalati ügylet során használják a banki és közüzemi szolgáltatók ügyfelei az elektronikus aláírás alternatívájaként az Ügyfélkapun keresztül elérhető Azonosításra Visszavezetett Dokumentumhitelesítést, vagyis az AVDH-t. 

Fontos szolgáltatás szűnik meg az Ügyfélkapu felületén (Fotó: Pexels)

A Digitális Állampolgárság szolgáltatásai között az egyik leghangsúlyosabb az e-aláírás funkció, amelyet idén szeptember 1-jétől indítottak volna el, a baj csak az, hogy ez nem történt meg. Mivel az eredeti tervek szerint ez a funkció szeptember 1-jén indult volna el, december 31-el teljesen kivezették volna az AVDH-t, de ez csak részben fog megtörténni.

A magánszemélyek általi szabad használatát kivezetik, kizárólag az állami szervek számára marad belső ügyintézésben.

A portál szerint a már digitalizált folyamatok emiatt ideiglenesen újra papíralapú, személyes ügyintézést igényelnek. Ez sok kényelmetlenséget okozhat a magánszemélyeknek, akik piaci szolgáltatóknál használják az AVDH-t, például SZÉP-kártya ügyintézéseknél, családtámogatásoknál.

Exit mobile version