I. helyezett, dokumentarista fotográfia – Sadegh Souri: Halálsoron
Az iráni törvények szerint a nők kilencéves koruktól büntetőjogilag felelősségre vonhatók. Míg a nemzetközi egyezmények szerint 18 év alatt tilos halálbüntetést alkalmazni, Iránban így büntetik a gyilkosság, kábítószer-, emberkereskedelem, valamint a fegyveres rablás elkövetőit. Az iráni igazságszolgáltatás a halálos ítélet kihirdetése után javítóintézetbe zárja a gyerekeket, majd miután betöltötték a tizennyolcat, sokukat felakasztják. – Fotó: Sadegh Souri, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Az iráni törvények szerint a nők kilencéves koruktól büntetőjogilag felelősségre vonhatók. Míg a nemzetközi egyezmények szerint 18 év alatt tilos halálbüntetést alkalmazni, Iránban így büntetik a gyilkosság, kábítószer-, emberkereskedelem, valamint a fegyveres rablás elkövetőit. Az iráni igazságszolgáltatás a halálos ítélet kihirdetése után javítóintézetbe zárja a gyerekeket, majd miután betöltötték a tizennyolcat, sokukat felakasztják. – Fotó: Sadegh Souri, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, fotóriport kategória – Valery Melnikov: Ukrajna fekete napjai
A szeparatisták és az ukrán hatóság között régen fennálló konfliktus váratlanul háborúba torkollt. Az Ukrajnában élő civilek életébe betört az erőszak és a rombolás. Ezek az emberek akaratuk ellenére egy katonai konfrontáció résztvevői lettek, és megtapasztalták a legszörnyűbb dolgokat: meggyilkolták barátaikat, szeretteiket, és lerombolták az otthonukat. – Fotó: Valery Melnikov, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards)
A szeparatisták és az ukrán hatóság között régen fennálló konfliktus váratlanul háborúba torkollt. Az Ukrajnában élő civilek életébe betört az erőszak és a rombolás. Ezek az emberek akaratuk ellenére egy katonai konfrontáció résztvevői lettek, és megtapasztalták a legszörnyűbb dolgokat: meggyilkolták barátaikat, szeretteiket, és lerombolták az otthonukat. – Fotó: Valery Melnikov, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards)
I. helyezett, személyes történet kategória – Agnieszka Sosnowska: Az én kertemben
“10 évvel ezelőtt megismerkedtem izlandi férjemmel, összeházasodtunk, és Izlandra költöztünk egy farmra. Egy olyan szürreális világba csöppentem, ami egy közép-európai ember számára ismeretlen és groteszk. A halászat, vadászat, gyűjtögetés Izlandon még mindig hagyomány, és a farmon nevelkedett fiatalok teljesen természetesnek veszik ezt az időtöltést.” – Fotó: Agnieszka Sosnowska, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
“10 évvel ezelőtt megismerkedtem izlandi férjemmel, összeházasodtunk, és Izlandra költöztünk egy farmra. Egy olyan szürreális világba csöppentem, ami egy közép-európai ember számára ismeretlen és groteszk. A halászat, vadászat, gyűjtögetés Izlandon még mindig hagyomány, és a farmon nevelkedett fiatalok teljesen természetesnek veszik ezt az időtöltést.” – Fotó: Agnieszka Sosnowska, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, szabadon választott kategória – Graeme Weston: Általában balra fordul
2015-ben 8 biciklis vesztette életét közúti balesetben, Londonban. Ez a fotósorozat azt mutatja meg hol történtek a szerencsétlenségek, és egy kerékpárlámpa és hosszú expozíció segítségével azt is, mi volt a kerékpáros végzetes utolsó mozdulata. – Fotó: Graeme Weston, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
2015-ben 8 biciklis vesztette életét közúti balesetben, Londonban. Ez a fotósorozat azt mutatja meg hol történtek a szerencsétlenségek, és egy kerékpárlámpa és hosszú expozíció segítségével azt is, mi volt a kerékpáros végzetes utolsó mozdulata. – Fotó: Graeme Weston, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, dokumentarista fotográfia – Mary Calvert: Szexuális zaklatás az amerikai hadseregben
Az amerikai hadseregben szolgáló nők nagy részét érte már szexuális inzultus, melyet társaik vagy feletteseik követtek el. A becslések szerint csak az elmúlt évben 20 ezer körülire tehető az esetek száma, és ebből csak 6236 áldozat jelentette a támadást. A nemi erőszak utáni traumát csak súlyosbítja az a tény, hogy az áldozatok felettesei nem veszik komolyan ezeket a jelentéseket. – Fotó: Mary Calvert, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Az amerikai hadseregben szolgáló nők nagy részét érte már szexuális inzultus, melyet társaik vagy feletteseik követtek el. A becslések szerint csak az elmúlt évben 20 ezer körülire tehető az esetek száma, és ebből csak 6236 áldozat jelentette a támadást. A nemi erőszak utáni traumát csak súlyosbítja az a tény, hogy az áldozatok felettesei nem veszik komolyan ezeket a jelentéseket. – Fotó: Mary Calvert, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, dokumentarista fotográfia (rövid sorozat) – Daro Sulakauri: Korai házasságok Grúziában
“Emlékszem, amikor kicsi voltam, két osztálytársamat is kivették az iskolából, hogy férjhez adják. Pedig csak 13 évesek voltak. Arra is emlékszem hogy ez nagyon megviselt akkor. Grúziában gyakoriak a korai házasságok. Az adatok szerint tavaly 341 fiatalkorú lány hagyta ott a grúziai iskolákat, mert férjhez adták őket erőszakkal.” – Fotó: Daro Sulakauri, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
“Emlékszem, amikor kicsi voltam, két osztálytársamat is kivették az iskolából, hogy férjhez adják. Pedig csak 13 évesek voltak. Arra is emlékszem hogy ez nagyon megviselt akkor. Grúziában gyakoriak a korai házasságok. Az adatok szerint tavaly 341 fiatalkorú lány hagyta ott a grúziai iskolákat, mert férjhez adták őket erőszakkal.” – Fotó: Daro Sulakauri, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, fotóriport (rövid sorozat) – Carlo Pellegrini: Az órákat számolni
“Az én generációmat elég képzettnek gondolom ahhoz, hogy minőségi munkát kaphasson. Azonban hiába tanulnak a legjobb olasz egyetemeken vagy külföldön, ha elkezdenek dolgozni, kénytelenek elvállalni alkalmi munkákat, amivel képesítésikhez képest nagyon keveset keresnek. Van pár szerencsés fiatal, aki feljebb tud lépni karrier szempontjából, de a legtöbben benne ragadnak egy rossz munkában, és az idő múlásával egyre kilátástalanabbá válik a helyzetük. Olaszországban az emberek többsége szkepticizmussal reagál, ha erről a témáról van szó.” Fotó: Carlo Pellegrini, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
“Az én generációmat elég képzettnek gondolom ahhoz, hogy minőségi munkát kaphasson. Azonban hiába tanulnak a legjobb olasz egyetemeken vagy külföldön, ha elkezdenek dolgozni, kénytelenek elvállalni alkalmi munkákat, amivel képesítésikhez képest nagyon keveset keresnek. Van pár szerencsés fiatal, aki feljebb tud lépni karrier szempontjából, de a legtöbben benne ragadnak egy rossz munkában, és az idő múlásával egyre kilátástalanabbá válik a helyzetük. Olaszországban az emberek többsége szkepticizmussal reagál, ha erről a témáról van szó.” Fotó: Carlo Pellegrini, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, személyes történetek (rövid sorozat) – Quamrul Abedin: Baháiok Egyiptomban
Hogy éreznéd magad, ha egyetlen ország állampolgára sem lehetnél? Ha nincs anyakönyvi kivonatod, házassági szerződésed vagy halotti bizonyítványod, akkor nincs semmilyen jogod, mert hivatalosan nem létezel. Senki nem lát, egy élő szellem vagy az emberek szemében. Több mint 2000 bahái vallású ember él Egyiptomban. Hivatalosan minden vallást elismernek, de a gyakorlatban csak az iszlám, a keresztény és zsidó vallásokat fogadják el. – Fotó: Quamrul Abedin, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Hogy éreznéd magad, ha egyetlen ország állampolgára sem lehetnél? Ha nincs anyakönyvi kivonatod, házassági szerződésed vagy halotti bizonyítványod, akkor nincs semmilyen jogod, mert hivatalosan nem létezel. Senki nem lát, egy élő szellem vagy az emberek szemében. Több mint 2000 bahái vallású ember él Egyiptomban. Hivatalosan minden vallást elismernek, de a gyakorlatban csak az iszlám, a keresztény és zsidó vallásokat fogadják el. – Fotó: Quamrul Abedin, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, szabadon választott kategória (rövid sorozat) – Richard John Seymour: Yiwu
Yiwu egy város Kína Zhejiang tartományában. Itt található a világ legnagyobb kisáru- nagykereskedelmi piaca. – Fotó: Richard John Seymour, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Yiwu egy város Kína Zhejiang tartományában. Itt található a világ legnagyobb kisáru- nagykereskedelmi piaca. – Fotó: Richard John Seymour, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
I. helyezett, dokumentarista fotográfia (rövid sorozat) – Karmen Ayvazyan: Örményország
“Idén nyáron hazautaztam Örményországba, és ellátogattam régen elfeledett helyekre. Fotóimmal nem célom, hogy elmeséljek történeteket, csak szeretném megmutatni Örményországot olyannak, amilyen. Színes, érdekes, abszurd.” – Fotó: Karmen Ayvazyan, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
“Idén nyáron hazautaztam Örményországba, és ellátogattam régen elfeledett helyekre. Fotóimmal nem célom, hogy elmeséljek történeteket, csak szeretném megmutatni Örményországot olyannak, amilyen. Színes, érdekes, abszurd.” – Fotó: Karmen Ayvazyan, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Győztes egyedi kép – Alekszej Furman: Gránáttúlélő
Larisza, 30 éves ukrán mykolayivkai lakos egy donyecki kórházban várja, hogy ellássák, miután egy gránát robbant az otthonában. – Fotó: Alexey Furman, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Larisza, 30 éves ukrán mykolayivkai lakos egy donyecki kórházban várja, hogy ellássák, miután egy gránát robbant az otthonában. – Fotó: Alexey Furman, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Győztes egyedi kép – Prashanta Hridoy: Gyári munkások
2013. április 24-én egy nyolcemeletes épület omlott össze Savar városában, közel a bangladesi Dhakához. Több mint 1100 ember halt meg a tragédiában. – Fotó: Prashanta Hridoy, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
2013. április 24-én egy nyolcemeletes épület omlott össze Savar városában, közel a bangladesi Dhakához. Több mint 1100 ember halt meg a tragédiában. – Fotó: Prashanta Hridoy, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Győztes egyedi kép – Andrés Granollers: Chernobyl strand
Quicón egy álmodozó gépész. Miután egész héten keményen dolgozik a műhelyében, a félhomályban, semmi másra nem vágyik, csak hogy szülővárosában, Barcelonában lemehessen a tengerpartra egyet fürdeni. Magával viszi harmonikáját, és ha nem úszik, csendben gyakorol. Fotó: Andrés Granollers, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Quicón egy álmodozó gépész. Miután egész héten keményen dolgozik a műhelyében, a félhomályban, semmi másra nem vágyik, csak hogy szülővárosában, Barcelonában lemehessen a tengerpartra egyet fürdeni. Magával viszi harmonikáját, és ha nem úszik, csendben gyakorol. Fotó: Andrés Granollers, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Győztes egyedi kép – George Popescu: A sivatagon át
Afrikai kereskedők utaznak egy vasércet szállító vonat tetején, ami átvág a Szaharán. Az út Észak-Mauritániától a Nouadhibou kikötőig 20 órát vesz igénybe, a Szaharában a hőmérséklet 50 fok körüli is lehet. – Fotó: George Popescu, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Afrikai kereskedők utaznak egy vasércet szállító vonat tetején, ami átvág a Szaharán. Az út Észak-Mauritániától a Nouadhibou kikötőig 20 órát vesz igénybe, a Szaharában a hőmérséklet 50 fok körüli is lehet. – Fotó: George Popescu, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Győztes egyedi kép – Daniel Etter: Európai menekültválság
Laith Majid Al Amirij iraki menekült könnyek közt öleli át fiát és lányát azután, hogy sikeresen megérkeztek Kos szigetére, Görögországba. – Fotó: Daniel Etter, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards
Laith Majid Al Amirij iraki menekült könnyek közt öleli át fiát és lányát azután, hogy sikeresen megérkeztek Kos szigetére, Görögországba. – Fotó: Daniel Etter, Lensculture 2015 Visual Storytelling Awards