A régi analóg fényképezésnél előfordulhatott, hogy nem továbbítottuk a filmet, vagy a gép hibájából eredendően a film nem lépett át a következő kockára. Így eshetett meg, hogy a dupla expozíció során két különböző helyen és időben készült kép egymásra került. Ezt a képmódosítást tudatosan is használják a fotóművészetben, illetve hogy korrigálják a fényerő-különbségeket.
Érdekesek azok a felvételek is, amiket a fotós nem tartott elég jónak, így áthúzta, ráfirkált vagy megrongálta őket, egészen új kontextusba helyezve így az alkotást.
Bal oldalon a Molnár Ferenc tér, jobb oldalon a Práter utca látható (1950)
Portré egy ismeretlen férfiról a Lánchíd fényeivel (1939)
Karácsony (1936)
Pesti cipészműhely – balra Horthy Miklós kormányzó karikatúrájával (1931)
Hajó a Dunán (1932)
Velence (1933)
Pilóta (1941)
Erzsébet park, Leánycserkész Világtalálkozó (1939)
MÁVAG gyártmányú Toldi harckocsi (1941)
Két ismeretlen egy padon (1939)
Amikor belépnek a képbe – Ráth György utca 13. sz. ház udvara (1937)
Aktfotó 1950-ből
Rákóczi-vár, Sárospatak (1943)
Óriásbébi a lépcsőn (1940)
Gyerekek játszanak a kertben (1921)
Hölgy fényképezőgéppel (1972)
Kitüntetés (1980)
További érdekes nagyképes anyagok a Fortepanról:
- 15 fekete-fehér amatőr aktfotó a múltból
- Ilyenek voltak a magyar nők 1916-ban
- Arisztokrata fotóalbum és csöves szubkultúra: a Fortepan legizgalmasabb képei között kutattunk