„»Secession«, azaz »Kilépés« ennek a teljesen új és szimbolikus fotóprojektnek a neve, mert kilép a fotográfia minden hétköznapi értelemben megszokott értelmezése mögül, és azért szimbolikus, mert személyes értelemben ez jelenti számomra az eddigi alkalmazott fotográfia világából való kilépést” – mondja Kálló Péter fotográfus. Sorozata igazi szabadstílusú alkotás, minden megkötés és szabály nélkül. „Pontosabban magam alkotta szabályokkal” – magyarázza ő.
Mint a „Balance” esetében, itt sem beszélhetünk egy konkrét sorozatról, inkább hasonló stílusú képek egymásutánjáról. Vagyis a mű még egyáltalán nem befejezett, valójában csak valaminek a kezdete. „Az első egység, a bemutatkozás. Egy újnak a kezdete” – teszi hozzá Péter.
„Mindig is a letisztult, egyszerű vonalak és a különös mozgások vonzottak a fotográfiában. Régóta használok drónt, de nem gondolom, hogy az eszköznek kell irányítani a mondanivalót, hanem épp fordítva. Itt a levegőből fotózásnak más a szerepe. Csak a hátteret biztosítja, a vásznat a képhez. A központi szereplő egy ember – egyébként a feleségem, Buda Lorina – abszurd környezetben, abszurd mozdulatokkal. Az ugrás, a dinamika mindig is fontos szerepet játszott a képeimen. A tánc, a mozgás, a pillanat megállítása. Ebben a sorozatban a mozgás mégis csupán statikus lebegés.”
A képek nagy része egy ázsiai utazás során készült: Kambodzsában, Vietnámban és Thaiföldön.
Fotók: Kálló Péter