Indul a cukorháború?

nlc | 2011. Május 03.
Amerika újabb ütközetre készül – ezúttal az élelmiszerfronton. A nagy cukorgyártó cégek ugyanis megelégelték, hogy az édesítők új generációjába tartozó glükóz-fruktóz szirup előállítói folyamatosan rontják a bizniszüket.
Van, aki szerint a cukor eleve az ördögtől való métely!

Hogy mi kell az édes élethez? Ha az olaszokat kérdezzük, biztosan azt mondanák: kávé, pizza és gyönyörű nők. Ám mi, nem olaszok, joggal tehetjük fel a kérdést: jó, jó, de mi van a cukorral? Hiszen a hétköznapokon azért mégis inkább ez az első számú édesítőszer. Vagy újabban glükóz-fruktóz szirup – különösen Amerikában. Ez a legegyszerűbben kukoricaszirupnak nevezhető édesítő a szakértők szerint semmivel sem rosszabb a hagyományos cukornál, de még a mézzel is felveszi a versenyt. Viszont a gyártói olyan agresszív reklámokkal nyomulnak a piacokon, hogy a hagyományos cukorgyárak képviselői megelégelték ezt, és most bíróság útján akarnak véget vetni a dolognak. Szerintük a legfőbb vád a fogyasztók szándékos megtévesztése. Merthogy a reklámjaikban a szirup helyett a cukor szót használják. Hm, ha ez az egész tovább fajul, akár még keserédes háború is lehet belőle.

Exit mobile version