Aztán eljön a nyár. Valahonnan balról behajt néhány kamion. Furcsa vasakat hoznak. Jönnek egyre többen, még furcsább dolgokkal. Épületmenyeket hoznak, egyfajta áldozati oltárokat. Egyszer csak megszólal a zene és áramlanak az emberek, mintha valami mágnes húzná őket. Az oltárok előtt több ezer ember leejti sajátos áldozati táncát. Kivetkőznek magukból. Kívülről legalábbis úgy tűnik. Belülről pedig olyan, mintha a zene tartaná össze őket, pedig valami más. Valami közös vágy. A szabadságra. Fesztiválidőszak van.
Ez Kálló Péter fotográfus ars poeticája, legalábbis, ami a fesztiválfotózást illeti. A Sziget és a köré csoportosuló bulik többek között vérprofi hivatalos fotóikról híresek, amelyek túlmutatnak az egyszerű pózolós-villantós-buborékfújós partifotókon. A Rockstar Photographers – így hívják a hivatalos fotósokból álló csoportot – Magyarország legprofibb dokumentarista fotósait és fotóriportereit foglalkoztatja, nem csoda tehát a minőség.
Kálló képei még ebből a mezőnyből is kiemelkednek, méghozzá szó szerint: egy sok fotós által (értelmetlenül) lenézett drónt is használ, amitől az emberek ötpixelnyi szemcsékké változnak, a színpad, a fények, a táj pedig szürreális sci-fi díszletté. Ilyenné:
Még fesztivál:
- Biztos, hogy lesz cirkusz a Szigeten
- Cigány street food is érkezik a Szigetre
- Összenőtt a Viber a Szigettel
- #balatonsound – így mulattatok Zamárdiban