A személyautó márkák versenyében magabiztosan áll az élen a Suzuki (9408 autó, 36,55 százalékos növekedés a tavalyi eredményéhez képest), amely jócskán megelőzi a Fordot (7128 személyautó, 23,11 százalékos plusz), írja az Autószektor.hu.
A ranglista harmadik helyére befészkelte magát a motorjai többségét Szentgotthárdon gyártó Opel (6534 autó, 2,80 százalékos többlet), de nyomában rögtön ott a negyedik Skoda (6291 autó, 12,44 százalékos növekedés). Jól zárta 2017 első nyolc hónapját a Toyota (5236 személyautó, 54,45 százalékos javulás), a Dacia (4695 autó, 55,10 százalékos plusz), a Seat (989 autó, 88,74 százalékos növekedés), a Jeep (475 autó, 85,55 százalékos plusz), a Lexus (422 autó, 94,47 százalék plusz), a Mini (159 autó, 72,83 százalékos növekedés), az Alfa Romeo (145 autó, 437,04 százalék plusz), a Jaguar (94 autó, 62,07 százalék plusz), a Porsche (84 autó, 55,56 százalék plusz), a Smart (28 autó, 100 százalék plusz) és a Bentley (3 autó, 200 százalék emelkedés). Gyenge bizonyítványt kapott a magyar vásárlóktól a Mitsubishi (-47,60 százalék, 503 autó) és a Maserati (-16,67 százalék, 10 autó). A nagyobbak közül rosszul teljesített a Honda (-12,63 százalék, 1176 autó) és a Lada (-17,55 százalék, 681 autó).
A magyar személyautó-piacon tovább erősödött a szabadidő-autók térnyerése (24 072 ilyen autót adtak el), ezek tették ki az eladások 32,95 százalékát (bestseller a magyar gyártású Suzuki Vitara 5444 autóval). A népszerűségi listán ezután az alsó-középkategóriás járművek következnek, ezek tették ki az eladások mintegy 28,05 százalékát (bestseller a Skoda Octavia 3451 autóval), majd a kisautók 16,36 százalékos részesedéssel (bestseller a Renault Clio 1187 autóval).
A legkelendőbb egyterű az Toyota Verso (569 autó), a legnépszerűbb felső-középkategóriás kocsi a Volkswagen Passat (1356 autó), a minik között a Fiat 500 (1316 autó) az első, a nagyautók között vezet a BMW 5 (335 autó), a sportkocsik között a Ford Mustang (89 autó), a luxusautók között pedig a BMW 7 (62 autó). A legkelendőbb kisteherautó a Fiat Ducato (1226 jármű), a kishaszonjárművek között a Dacia Dokker Van (698 jármű), a legmenőbb pickup a Ford Ranger (992 jármű), a legnépszerűbb kisbusz pedig az Opel Vivaro Tour (395 jármű).
Top 30 új autó Magyarországon 2017-ben (I-VIII. hónap) (zárójelben a júliusi helyezés)
- (1.) Suzuki Vitara 5444 autó
- (2.) Skoda Octavia 3451
- (3.) Opel Astra 2877 (J és K)
- (4.) Dacia Duster 2432
- (5.) Ford Focus 1969
- (6.) Suzuki SX4 S-Cross 1967
- (7.) Ford Kuga 1458
- (8.) Volkswagen Passat 1356
- (10.) Fiat 500 1316
- (9.) Nissan Qashqai 1284
- (12.) Toyota Yaris/Yaris Hybrid 1228
- (11.) Fiat Ducato 1226
- (13.) Renault Clio 1187
- (14.) Opel Corsa 1186
- (19.) Volkswagen Golf 1029
- (15.) Hyundai Tucson 1023
- (17.) Ford Ranger 992
- (18.) Kia Cee’d 977
- (16.) Ford Fiesta 924
- (21.) Skoda Rapid 910
- (20.) Renault Megane 901
- (22.) Toyota RAV4 875
- (24.) Opel Mokka X 857
- (23.) Dacia Sandero 840
- (27.) Ford Transit 801
- (26.) Kia Sportage 787
- (25.) Dacia Logan 778
- (28) Toyota Hilux 773
- (29.) Ford Mondeo 741
- (30.) Skoda Superb 711
Milyen magyar járműveket vettünk 2017-ben?
2017 első nyolc hónapjában 73 060 új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 19,4 százalékkal többet (11846 autó), mint a tavalyi azonos időszakban. A forgalomba helyezett kocsik 11,2 százaléka magyarországi gyárban készült. Nézzük, melyek voltak hazai gyártmányok.
A magyar Suzuki Vitara a magyar piac győztese, a kompakt szabadidő-autó jócskán megelőzte házon belüli vetélytársát, az SX4 S-Crosst. Az idén forgalomba helyezett 401 busznak több mint harmada magyar gyártmány.
Top 10 magyar jármű 2017 (január-augusztus)
- (1.) Suzuki Vitara 5444 autó
- (2.) Suzuki SX4 S-Cross 1967
- (3.) Audi A3/S3 Limousine 296
- (4.) Mercedes-Benz B-osztály 176
- (5.) Mercedes-Benz CLA/CLA AMG 141
- (8.) Kravtex Credo 02 Econell 12 79 busz
- (6.) Kravtex Credo 02 Inovell 12 71 busz
- (7.) Audi TT/TT Roadster 40
- (9.) Audi A3 Cabriolet 24
- (10.) Kravtex Credo 02 Optinell 10 1 busz
- (10.) Kravtex Credo 02 Optinell 9.5 1 busz
Még autó:
Vagány autós filmmel nyertek a magyarok
Ilyen erotikusan még nem mostak Ladát
Ők voltak az utak királyai a nyolcvanas években