A legismertebb Barkas a B1000-es volt, ebben kétütemű Wartburg motor biztosította a féktelen száguldást. A Barkas szó jelentése gyors, vagy villám, a jármű a maga 90-100 km/órás sebességével a Kádár-korszakban fürge kisbusznak számított.
A Barkas igazi multifunkcionális jármű volt: ha kellett, postakocsiként rótta az országutakat, vagy költöztetett családokat a Domusban vásárolt bútoraikkal együtt, de ismerős lehet a közértek, gazdaságok környékéről is, ugyanis áruszállításra is használták.
Ez a retro kisbusz vállalati kocsiként is üzemelt: a tervgazdálkodás dolgos munkásai együtt zötykölődtek a műbőr üléseken reggelente a gyárba, az irodisták pedig a bagófüsttől homályos hivatal irányába. Télen a komfortot a benzinkályha fokozta, ami percek alatt befűtötte az utasteret.
A kis bumfordi Barkas igazán szerethető volt, a hibáival együtt is: az emelkedőre felfelé rendszerint lendületből kellett felmenni, és legtöbbször a kuplungot, meg a vízpumpát kellett cserélni benne.
A Barkast 1961-től 1991-ig gyártották, és nemcsak kis hazánkat, hanem még Egyiptomot is meghódította! A nyugati versenytársak megjelenése miatt több Barkas már nem gördült le a gyártósorról az egykori Karl-Marx-Stadtban.
Hamisítatlan Barkas feeling:
Fontos kérdést teszünk fel: FELISMERED EZEKET A RETRÓ AUTÓKAT?