Aranypók: Erotika és minőség a szocializmusban

Petrás Gabriella | 2017. December 13.
Fehérnemű, pulóver, zokni, a rendszerváltás előtt az Aranypókba mentünk shoppingolni.

Az első, akkor még nemes egyszerűséggel Pók üzlet 1931-ben a Rákóczi úton nyílt meg. Tetszetős kirakatában nyomott árakon kínálta a pulóvereket és a harisnyákat, az Aranypók nevet pedig 42 évvel később kapta, amikor a tervgazdálkodás  időszakának legkedveltebb fehérnemű, kiegészítő és bőrdíszmű üzletévé vált.

A Sugár  és a Centrum áruházakban is volt egy-egy Aranypók, ahová akkor jártak a nők, ha valami igazán szép, és minőségi fehérneműben szerették volna elkápráztatni a dohányfüstös irodából hazatérő, megfáradt férjüket, vagy éppen maguknak akartak venni valami szépet, divatosat.

Az üzlethálózat a ’70-es, ’80-as években élte fénykorát, majd a ’90-es években a konkurencia megjelenésével egyre jobban a háttérbe szorult.

Erotikus is, retro is – Aranypók reklám:

Exit mobile version