A Kőbányai Gyógyszerárugyár kutatói talán nem is sejtették, hogy amit a ’70-es években életre hívtak, az évtizedeken keresztül a vízparti nyaralások nélkülözhetetlen kelléke lesz.
A finom illatú napozókrémből 3-as és 5-ös faktorszámú létezett: az előbbit napbarnított, utóbbit fehér bőrre ajánlották. A mai UV-sugárzás mellett ezek a faktorszámok jóformán a nullával egyenlők, de akkoriban valóban nem égtünk le, ha bekentük magunkat.
A Fabulon köré egészen komoly reklámkampány is épült: Pataki Ági modell alakja annyira összeforrt a márkával, hogy sokan Fabulon Ágiként emlegettük, és az a Kálvin téri reklámmozaik, amin a naptejet reklámozza, ma már műemlék, amelyet az Országos Műemlékvédelmi Hivatal raktárában őriznek.
Ugyan a Fabulon márkanév alatt futott arckrém, testápoló, tini- és babaápolási kozmetikum is, de a legnépszerűbbek kétségkívül a napozószerek voltak. Ennek a naptejnek felejthetetlen retró reklámfilmeket is köszönhetünk – nosztalgiázz, és nézd meg, hogyan csábítottak naptejkenegetésre 40 éve!
Megalapozott napozáshoz 3-mas faktor: